Sökning: "Exportering"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet Exportering.
1. Ett designverktygs roll i samarbetet mellan designers och utvecklare: En kvalitativ studie om hur Figma används i samarbeten mellan designers och utvecklare
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : Inom utveckling av mjukvaruprodukter kan samarbete ofta ske mellan designers och andra tekniska intressenter, såsom utvecklare. En förekommande process under samarbetet är en s.k. handoff, där design överlämnas från designers till utvecklade för att implementera denna i kod. LÄS MER
2. Hantering av IFC-exporter från Revit till IDA
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Att kunna exportera färdiga modeller direkt från Revit till IDA är av stor betydelse för att kunna jobba effektivt med energisimuleringar. Denna rapport ger en bakgrundsbeskrivning till hur IFC har uppkommit och är uppbyggt. LÄS MER
3. Webbportal för flygbolag
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronikSammanfattning : Examensarbetet handlar om utvecklandet av en webbportal för ett litet flygbolag. De behövde en plattform för att kunna hantera och digitalisera olika dokument. Den viktigaste funktionen som implementerades var flygloggen som fylls i efter varje flygning. LÄS MER
4. TVÅVÄGSKOMMUNIKATION MELLAN REVIT OCH ROBOT : Ett steg mot en fulländad BIM‐upplevelse
M1-uppsats, KTH/ByggvetenskapSammanfattning : En stor del av nyproduktion och ombyggnation av byggnader modelleras idag med BIM-verktyg (Building information modeling). Då ingående element i BIM-modellen innehåller mängder med information kan denna modell exporteras för systemanalys i ett externt analysprogram. LÄS MER
5. Inmatning av matematiska uttryck i en digital miljö
Master-uppsats, KTH/Skolan för teknikvetenskap (SCI)Sammanfattning : Inom matematikämnet har e-bedömningar, aktiviteter där digitala tekniker används för att bedöma studenters kunskaper, inte utvecklats i samma takt som e-bedömningar inom andra områden. Detta beror sannolikt på det stora inslag av symboler och icke-standardiserade tecken som karakteriserar matematiskt språk och särskiljer det från traditionellt skriftspråk. LÄS MER