Sökning: "External Agencies"

Visar resultat 1 - 5 av 118 uppsatser innehållade orden External Agencies.

  1. 1. Kom igen nu Britt-Marie, va kreativ för f-n : En studie om hur projektdeltagare motiveras i en kreativ bransch

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Karin Lindh; [2024]
    Nyckelord :project management; motivation; meaningfulness; timeframes; feedback; projektledning; motivation; meningsfullhet; tidsramar; återkoppling;

    Sammanfattning : Den här studien syftade till att utforska hur projektdeltagare som arbetar inom kommunikationsbyråer upplever att de blir motiverade. Genom en kvalitativ metod med semistrukturerade intervjuer genomfördes sammanlagt nio intervjuer med projektdeltagare med varierande erfarenheter och ålder från olika och i vissa fall samma kommunikationsbyråer. LÄS MER

  2. 2. “Det blir ju enklare att tänka utanför boxen om du vet vad boxen faktiskt är” : En jämförande intervjustudie mellan svenska och spanska reklambyråers förhållningssätt till reklambranschen

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Alva Erhardsson; Mariann Bornkessel; [2024]
    Nyckelord :Advertising Agencies; Interview study; Comparative; Barcelona; Gothenburg; Institutional Theory; Global demands; Local demands;

    Sammanfattning : The existing literature extensively covers the demands placed on advertising agencies, yet there is notably less research on how these agencies respond to these demands, especially in a comparative context. In response, this current study aims to investigate how advertising agencies navigate the complex market, where they must adapt to external demands while maintaining their unique identity. LÄS MER

  3. 3. Skånska vattenråds bidrag till att uppnå EU:s vattendirektivs mål om god vattenstatus : En kvalitativ studie av vattenråds organisationsstruktur och prioriteringar i Skåne

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Nils Tangvald; [2023]
    Nyckelord :Water management; the EU Water Framework Directive; water status; catchment basin; water council; organizational structure; priorities; stakeholder participation.; Vattenförvaltning; EU:s vattendirektiv; vattenstatus; avrinningsområde; vattenråd; organisationsstruktur; prioriteringar; intressentdeltagande.;

    Sammanfattning : Vattenförvaltning inom EU har, enligt EU:s vattendirektiv, som mål att samtliga vattenförekomster ska uppnå god status senast 2027. Sverige är ett av de EU-länder där målet ej har uppnåtts med uppmätt icke-tillfredsställande status i en del vattenförekomster i exempelvis Skåne; en situation som inte beräknas förbättras inom tidsfristen. LÄS MER

  4. 4. Is Local Ownership a peace-building framework designed to fail? : A case of Myanmar

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för globala politiska studier (GPS)

    Författare :Chukwuemeka Moneme; [2023]
    Nyckelord :Post conflict societies; Peace-building; Sustainable peace; Local Ownership; Myanmar;

    Sammanfattning : How can actors and agencies in post-conflict societies construct activities and navigate theirways through the challenges affecting locally owned peace process? What are the majorchallenges obstructing the goals for peace-building in local post-conflict societies? How canthese challenges be tackled to enable local peace process to become sustainable? These questionsare deeply motivated by the presumably failed peace-building processes in Myanmar. This thesisseeks to contribute to the feasibility of peace-building in local context. LÄS MER

  5. 5. Defining Success: The PR Measurement Maze

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Ellen Thorell; Clara Bergström; [2023]
    Nyckelord :Public Relations; Measurement; Evaluation; Communication Logic; Agency-Client Relationship; Legitimacy; Social Sciences;

    Sammanfattning : This study addresses how a lack of shared understanding of how PR contributes to organisational success creates a challenge in demonstrating the value of PR activities. The challenge lies in legitimising PR work, as its value is often viewed as difficult to measure and evaluate. LÄS MER