Sökning: "Local demands"
Visar resultat 1 - 5 av 510 uppsatser innehållade orden Local demands.
1. “Det blir ju enklare att tänka utanför boxen om du vet vad boxen faktiskt är” : En jämförande intervjustudie mellan svenska och spanska reklambyråers förhållningssätt till reklambranschen
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : The existing literature extensively covers the demands placed on advertising agencies, yet there is notably less research on how these agencies respond to these demands, especially in a comparative context. In response, this current study aims to investigate how advertising agencies navigate the complex market, where they must adapt to external demands while maintaining their unique identity. LÄS MER
2. Assessing the Effectiveness of Urban Trees with Skeletal Soils in Flood Risk Mitigation
Master-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknikSammanfattning : With increased urbanization and climate change, heavy rainfall events and urban floods are becoming more frequent. To meet the demands for effective climate adaptation strategies and mitigation measures, Nature-Based Solutions (NBS) have received increased attention. LÄS MER
3. THE GLOBAL BRAND AS A HEADQUARTERSUBSIDIARY DYNAMIC - A SINGLE CASE STUDY ON THE DYNAMICS OF INFLUENCING A GLOBAL BRAND
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : The topics of headquarter subsidiary relationships, global branding, and subsidiary charter and mandates all are widely studied fields. However, there seems to be a gap in bridging these fields of study. LÄS MER
4. Det urbana lokala partiet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : The aim of this paper is to discuss and analyze three cases of local parties, often referred to as independent local lists, in Sweden. More specifically the case study consists of three cases of urban local parties which can be described as local parties in municipalities with a bigger than average population. LÄS MER
5. Investeringar i namnrättigheter för arenor : En studie om hur företag motiverar och resonerar kring namnrättsinvesteringar
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Bakgrund: Investeringar i namnrättigheter för en arena eller idrottsanläggning kan definieras som en transaktion där pengar byter ägare för att säkra rätten att namnge en idrottsanläggning. Denna typ av investering har under de senaste decennierna ökat dramatiskt. LÄS MER