Sökning: "För vem kommenterar du"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden För vem kommenterar du.

  1. 1. Help! My mother wants to follow me on Instagram! : Which strategies do young adults in Sweden use, when facing context and time collapse.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Malou Andersson; Emma Heed; [2023]
    Nyckelord :: Context Collapse; Time Collapse; Social Media; Self-presentation; Privacy; Kontext kollaps; Tids Kollaps; Sociala Medier; Självpresentation; Integritet;

    Sammanfattning : Young adults spend a lot of their time on social media where they share their lives with friends, family, colleagues, acquaintances, ect. Wesch (2009) explains that things posted on social media such as YouTube can be viewed by anybody, everybody, and nobody, anywhere in the world all at once. LÄS MER

  2. 2. "DU ÄR INTE SÄRSKILT FEMINISTISK NU FAKTISKT WELL vem FAN tror ni är det hela JÄVLA tiden?" : En samtalsanalys av två feministiska aktivisters kommentarsfält på Instagram

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Natalie Nissan; Tilda Norrlin; [2020]
    Nyckelord :feminism; activism; Instagram; conversation analysis; comment space; CA; ideology; feminism; aktivism; Instagram; samtalsanalys; kommentarsfält; CA; ideologi;

    Sammanfattning : Syftet med denna kvalitativa studie är att ur en samtalsanalys undersöka vilka kommunikativa strategier och ideologier som florerar i kommentarsfälten hos två av Sveriges största feministiska aktivister på Instagram. Genom att undersöka hur samtalen ter sig kommer vi slutligen diskutera om den feministiska diskussionen i detta forum är öppen eller inte. LÄS MER

  3. 3. För vem kommenterar du? : En studie om interaktion mellan H&M och deras användare på Facebook

    Kandidat-uppsats, Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Simon Schweizer Häggström; Mirjiam Torndahl; [2013]
    Nyckelord :Social interaktion; identitet; H M; Facebook; sociala medier; kommunikation; behov; rollgestaltning;

    Sammanfattning : This essay addresses the subject social interaction in the social network named Facebook. The studied interaction took place between the Swedish clothing company H&M and the active visitors on the company page in the social network. LÄS MER