Sökning: "Frans Daniel"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Frans Daniel.

  1. 1. Usability of a subscription-based book service : - How can a web application for a subscription-based book service be designed to reduce the number of clicks and improve subjective user experiences for given tasks in the aspect of usability?

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Elvira Amolegbe; Jakob Berggren; Frans Burman; Axel Falk; Philip Folkunger; Lars Nyreröd Granath; Alice Waller; Max Wallhem; Daniel Åström; [2022]
    Nyckelord :usability; navigability; user experience; number of clicks; subscription-based; web application;

    Sammanfattning : To increase the number of customers buying from a web application, theory states that the application needs to be easy to use. In this study, navigability and usability will be investigated and tested on a web-based book-subscription service. LÄS MER

  2. 2. Förmedling av ett varumärkes identitets via försäljningskanaler

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Madeleine Oom; Thobias Florin; Daniel Palmqvist; [2002]
    Nyckelord :Varumärkesidentitet; försäljningkanaler; återförsäljare; egna butiker; outlet; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Uppsatsens titel: Förmedling av ett varumärkes identitets via försäljningskanaler Författare: Thobias Florin, Daniel Palmquist, Madeleine Oom, Johanna Tolleryd Handledare: Frans Melin Seminarium: 2002-01-25 Frågeställningar: Vi har identifierat tre övergripande frågeställningar i uppsatsen: · Hur viktiga är försäljningskanaler vid förmedlingen av ett varumärkes identitet? · På vilket sätt kan ett varumärkes identitet förmedlas genom distributionskanaler? · Skiljer sig olika distributionskanaler åt vad gäller graden av identitetsförmedling? Syfte: Syftet med denna uppsats är att utifrån ett företagsperspektiv analysera om och i så fall hur företag kan förmedla sin varumärkesidentitet genom sina försäljningskanaler, för att med utgångspunkt från detta kunna bedöma försäljningskanalernas betydelse vid förmedlingen av ett varumärkes identitet. Metod: Vi har studerat två skilda teoriområden för att med hjälp av dessa tillsammans kunna analysera utifrån problemformuleringen. LÄS MER

  3. 3. Design - en förmedlare av varumärkets identitet

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jennie Pettersson; Maria Rudenschöld; Daniel Andersson; [2002]
    Nyckelord :varumärkesidentitet; design; Brand Manager; industridesigner; identitet; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Design – en förmedlare av varumärkets identitet Fördjupning: Marknadsföring Författare: Daniel Andersson Jennie Pettersson Maria Rudenschöld Handledare: Christer Kedström Frans Melin Problem: I en värld där konkurrensen ständigt ökar, blir det allt svårare för företag att differentiera sina produkter på marknaden. Företagets varumärke och design har kommit att spela en stor roll då deras produkter skall särskiljas från konkurrenternas. LÄS MER