Avancerad sökning

Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. När två blir en : Nyckelpersoners strategiska användning av diskurser i media i internationella omorganiseringar

    Kandidat-uppsats, Medier och kommunikation

    Författare :Kristina Andrén; Essi Raitio; [2011]
    Nyckelord :Mergers and acquisitions; key actors; strategic use of discourses; printed media; Fusioner och förvärv; nyckelpersoner; strategisk användning av diskurser; tryckt media;

    Sammanfattning : I denna kandidatuppsats har vi studerat hur nyckelpersoner i internationella omorganiseringar använder sig av strategiska diskurser för att förmedla sina budskap i tryckt press. Syftet har varit att ta reda på hur nyckelpersoner strategiskt utnyttjar rationella eller nationella diskurser vid en internationell sammanslagning och framför allt hur dessa kan kopplas till specifika teman som i sin tur uppmärksammas i den mediala bevakningen. LÄS MER

  2. 2. Fusionen mellan Telia och Sonera - lönsam för aktieägarna?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gustav Helgesson; Carl Göök; Christoffer Wöhrman; Victor Wållgren; [2008]
    Nyckelord :TeliaSonera; fusion; avkastning; synergier; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Fusionen Telia/Telenor och TeliaSonera : Vad hände?

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Eliane Al-Mehr; Siros Halef; [2005]
    Nyckelord :Business studies; Företagsekonomi; Fusion; corporate governance; Telecom; kultur; ledarskap och kommunikation;

    Sammanfattning : Denna studie har som fokus att identifiera de faktorer som påverkade utgångspunkten för den tänkta fusionen mellan svenska Telia och norska Telenor samt fusionen TeliaSonera. Ytterligare skall faktorer som kunde ha underlättat och möjliggjort fusionen Telia/Telenor besvaras. LÄS MER