Sökning: "Gambling addiction"
Visar resultat 26 - 30 av 93 uppsatser innehållade orden Gambling addiction.
26. Slumpens tillförlitlighet; En kvalitativ dokumentstudie om svenska kvällstidningars konstruktioner av spel om pengar
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SocialhögskolanSammanfattning : How gambling and gambling addiction is understood and constructed as a social phenomenon affects the way we perceive and value gambling as well as gamblers. Therefore, it is important for social workers to be informed on how the constructions of gambling are made in mass media, and in turn how these constructions may affect the gamblers themselves and the social work with the group. LÄS MER
27. Påverkan av spelreklam och internetspelande på konsumenter i en digitaliserad marknad : En deduktiv studie om konsumenters uppfattning av den förändrade spelmarknaden
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Marknaden för spel om pengar har förändrats kraftigt de senaste åren som följd avdigitalisering av branschen. Detta har tillfört nya möjligheter för spelbolag att marknadsförasig samt att erbjuda en lättillgänglig och användarvänlig tjänst för konsumenter vilket har letttill ökade bekymmer angående problemspelande där marknadsföringen i synnerhet harhamnat i fokus. LÄS MER
28. Den nya spellagens inverkan på spelbolag och dess konsumenter : En undersökning av hur spelbolag balanserar spelansvaroch vinstintresse
Kandidat-uppsats, Högskolan i HalmstadSammanfattning : In 2019 the Swedish government restructured the Swedish gambling market. The once closed gambling monopoly opened up and invited new actors to the market. In order to acquire rights to the Swedish gambling market, the betting-and casino companies need to apply for a gambling license. LÄS MER
29. Hur arbetar Svensk Elitfotboll (SEF) med sina huvudsponsorer Unibet och OBOS utifrån sin brand identity och hur uppfattas detta genom brand image?
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)Sammanfattning : AbstractKeywords: Brand image, brand identity, sponsorship, betting, football, branding. Purpose: How does Swedish Elite Football (SEF) work with its main sponsors Unibet and OBOS based on its brand identity and how is this perceived through brandimage? Methodology: The study is based on a qualitative approach. LÄS MER
30. Bettingbolags sponsring till Allsvenskan och Allsvenska lag : Åsikter från unga svenska män
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen Idrottsvetenskap (IDV)Sammanfattning : Betting on sports is growing at a fast pace. Betting addiction has today become a public health problem and young people in particular have a greater chance of becoming addicted to betting. Sports teams and leagues all over the world receive large sums of money from betting companies to be associated with them. LÄS MER