Sökning: "Generational Difference"
Visar resultat 1 - 5 av 33 uppsatser innehållade orden Generational Difference.
1. ATTRAHERA OCH BEHÅLLA REKRYTERARE - En kvantitativ undersökning inom rekryteringsbranschen om vad medarbetare uppskattar hos arbetsgivare
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapSammanfattning : This study aims to investigate which employer value propositions, EVPs, are valued most highly by employees in the recruitment industry. The study's purpose is further extended to examine whether generational differences can be observed in the evaluation of EVPs. A quantitative approach with a questionnaire survey was used. LÄS MER
2. The Bouquet of Wine Consumption Drivers
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Thesis purpose: The core aim of this research is to confirm the application of the research model established by Taylor et al. (2018), focusing on intrinsic motivation, extrinsic motivation, and personal involvement, predicting wine consumption in Sweden. LÄS MER
3. Generation Z vs. tidigare generationer : En jämförande studie av olika generationers ledarskapsvärderingar vid organisationsförändringar
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Denna studie syftar till att belysa medarbetarnas värderingar under organisationsförändringar och därigenom få förståelse för hur Generation Z skiljer sig från tidigare generationer. Syftet med denna studie är att undersöka och jämföra värderingar av ledarskap mellan Generation Z och tidigare generationer vid organisationsförändringar. LÄS MER
4. The Relationship between perception and Consumer Behavior towards Purchasing from Chinese Online Retailers : A Comparative study between Generation Z and Generation Y
Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : The purpose of this study is to examine the impact of perception and uncertainty among Generation Z and Generation Y Swedish consumers when making purchase decisions from online Chinese retailersQualitative method in the form of focus groups was used to collect the data in order to answer the research question. This study explored perception and uncertainty in Swedish Gen Z and Gen Y consumers when purchasing from Chinese online retailers. LÄS MER
5. Varför bevara natur? : Biologers roll inom bevarandeetik av natur i en antropocentrisk värld
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för miljö- och livsvetenskaper (from 2013)Sammanfattning : Även om bevarandebiologi finner sina rötter inom ekocentrismen, är bevarande idag oförnekligt centrerat runt människan och hennes behov. En del forskare menar dock att detta synsätt kan komma att underminera syftet med bevarande. LÄS MER