Sökning: "H M; inköp"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden H M; inköp.

  1. 1. Vad kostar din tröja? : En studie om hur textilföretag kan styra och kontrollera sina leverantörer i etiska frågor.

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Diana Adolfsson; Kristin Pettersson; Dennis Sjögren; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Vad kostar din tröja? Datum: 2014-01-15 Författare: Diana Adolfsson, Kristin Pettersson, Dennis Sjögren Nivå: Kandidatuppsats i ekonomistyrning 15 hp Handledare: Petter Boye Examinator: Thomas Karlsson Problem och Syfte: Globalisering har idag medfört att produktion och andra processer inom företag har förlagts i olika länder runt om i världen. Svenska textilföretag gör inköp främst från Asien och oftast ägs inte fabrikerna av företagen utan de har sin produktion placerad hos olika leverantörer. LÄS MER

  2. 2. The Black Dahlia

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Camilla Sjöberg; Ingrid Ludvigson; [2008]
    Nyckelord :målgrupp; marknadspotential; bygga varumärke; marknadsföring;

    Sammanfattning : Svenskorna är kända världen över för att vara både modemedvetna och trendkänsliga. Vi läser trendtidningar, modebloggar, och älskar att shoppa. Åren efter gymnasiet kanske vi läser vidare eller skaffar oss ett jobb utan kvalifikationskrav. Detta gör att vi föredrar att handla våra modeplagg så billigt som möjligt. LÄS MER

  3. 3. Corporate Social Responsibility : Strategisk Tillämpning Mellan Olika Branscher

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Charlie Andersson; Susanne Ikonen; [2008]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; CSR; Service; Manufacturing; Consumer; Industry; Corporate Social Responsibility; Företagansvar; Branschjämförelse; CSR; Socialt Ansvar; Miljöansvar; Globalt Ansvar;

    Sammanfattning : Corporate Social Responsibility This thesis intends to exam the strategic use of Corporate Social Responsibility within fifthteen different companies, classified/divided into three various industries. The aim is to compare the three different industries, to look for disparities and similarities in their use of CSR. LÄS MER

  4. 4. Hur kan affärssystemets potential utnyttjas i klädbranschen?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Henrik Hallerby; Martin Borgström; Maria Eriksson; Benny Karlsson; [2004]
    Nyckelord :affärssystem; klädbranschen; detaljhandel; branschanalys; Intentia; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Hur kan affärssystemets potential utnyttjas i klädbranschen? – en studie av svenska klädföretag Seminariedatum: 16 januari 2004 Ämne/kurs: FEK 581 Kandidatseminarium, 10p Författare: Martin Borgström, Maria Eriksson, Henrik Hallerby och Benny Karlsson Handledare: Per Magnus Andersson och Hans Månsson Företag: Intentia, Dressmann, H&M, KappAhl, Lindex och MQ Nyckelord: Affärssystem, klädbranschen, detaljhandel, branschanalys, affärsprocesser Syfte: Att undersöka hur affärssystemen i svenska klädesbranschen utnyttjas i dagsläget, samt diskutera hur den bättre kan utformas för denna bransch i framtiden. Metod: Fem fallstudier hos användare av affärssystem inom klädbranschen samt diskussion med en leverantör av affärssystem. LÄS MER