Avancerad sökning

Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Barns perspektiv på trygghet och trivsel i fritidshemsmiljö : En intersektionell analys på två fritidshem i skilda områden

    M1-uppsats, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionen

    Författare :Hanna Häggström; Erika Bjurström; [2018]
    Nyckelord :fritidshem; trivsel; trygghet; samtalspromenader; elevperspektiv; intersektionalitet; meningsfullhet;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien var att lyfta fram elevers egna röster kring trygghet och trivsel i deras fritidshemsmiljö. Vi har använt oss av en berättande metod i form av samtalspromenader på två fritidshem i socioekonomiskt skilda områden. LÄS MER

  2. 2. Skillnader i upplevelsen av den psykosociala arbetsmiljön : En explorativ studie av anställningsform och arbetslivserfarenhet med särskilt fokus på kvinnors upplevelse

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Madeleine Häggström; Hanna Håkansson; [2015]
    Nyckelord :psykosocial arbetsmiljö;

    Sammanfattning : Studien undersökte sambandet mellan psykosociala arbetsmiljöfaktorer, anställningsform och arbetslivserfarenhet. Undersökningen belyste även hur kvinnor inom ett verksamhetsområde i en kommun upplever sin psykosociala arbetsmiljö. LÄS MER

  3. 3. Samlingen - en arena för att skapa kön! : En studie av barn och pedagogers interaktion ur ett genusperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap

    Författare :Johanna Burwall; Hanna Häggström; [2013]
    Nyckelord :Bemötande; genus; könsstereotyp; samspel; samtal;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att fördjupa våra kunskaper i hur interaktionen mellan pedagogen och eleverna bidrar till att skapa kön i samlingen. Vårt fokus har varit på pedagogens bemötande av barnen och hur flickor och pojkar kommunicerar i samlingen. LÄS MER