Sökning: "Hanna Johansson"
Visar resultat 11 - 15 av 300 uppsatser innehållade orden Hanna Johansson.
11. IBIC inom äldreomsorgen: Ett oreflekterat tillvägagångssätt? : En studie om biståndshandläggares erfarenheter av att använda IBIC som metod för biståndsbedömning inom äldreomsorgen.
Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för psykologi och socialt arbeteSammanfattning : .... LÄS MER
12. Unga historiker : En läromedelsanalys av hur historiska berättelser kan främja unga elevers historiemedvetande och historisk empati.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Detta är en studie som granskar hur läromedel och undervisningsmaterial främjar historiemedvetande och historisk empati genom dess historiebruk och samspel mellan textinnehåll och semiotiska modaliteter. Syftet med studien är att granska vanligt förekommande läromedel och undervisningsmaterial, som används i historieundervisningen i grundskolans årskurs 1–3, för att analysera hur de främjar historiemedvetandet och den historiska empatin hos elever. LÄS MER
13. Weather and Firm Production in Europe
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för nationalekonomiSammanfattning : With exceeding risks of climate change damages, the economical implications of changes in weather patterns for firm production have become increasingly important. Up until now, a European setting and more time relevant data have been missing in current research analyzing such implications, which is where this thesis resolves such shortcomings. LÄS MER
14. Psykologin bakom miljöpåverkan : korttidsminnets effekt på konsumentbeteende
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Människor lämnar alla efter sig ett miljöavtryck när man inhandlar matvaror. Hur stort miljöavtryck man upplever att man lämnar efter sig är dock inte alltid korrekt. LÄS MER
15. Självbetjäningsteknologier och service
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Denna studie syftar till att fördjupa förståelsen av konsumenters uppfattningar av värde i servicemöten som inkluderar självbetjäningsteknologier i jämförelse med personlig service. Genom att tillämpa kvalitativa forskningsmetoder utforskar studien hur konsumenter bedömer och beskriver olika aspekter av dessa servicemöten samt deras påverkan på individen. LÄS MER