Sökning: "Hastighetsindividualisering"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade ordet Hastighetsindividualisering.
1. ”Jag jobbar med en kompis, så då går det ju ännu snabbare.” : Något om elevers användning av matematikboken.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Det är inte orimligt att tänka sig att de flesta av landets skolelever, till exempel i högstadiet, ägnar åtminstone någon timme varje vecka åt arbete med en matematikbok. Men precis hur matematikböcker används är inte helt välundersökt. Här beskrivs en undersökning genom intervjuer i fokusgrupper med elever i år 9. LÄS MER
2. Matematikundervisning för alla : En kvalitativ studie om lärares uppfattningar av individualiserad matematikundervisning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå,Sammanfattning : Syftet med studien är att bilda kunskap om lärares uppfattningar av vad individualisering i matematikundervisningen kan innebära. Utifrån syftet har frågeställningar formulerats som avser att ta reda på lärares uppfattning av vad individualisering är och hur de uppfattar att de arbetar individualiserat i matematikundervisningen. LÄS MER
3. Individualiserad organisation? : En studie av matematikundervisningen på gymnasieprogrammet individuellt alternativ
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)Sammanfattning : Syftet med studien är främst att undersöka organisationen och individualiseringen av matematikundervisningen på gymnasieprogrammet individuellt alternativ (IMA). En enkätundersökning genomfördes där respondenterna utgjordes av 168 matematiklärare på programmet. LÄS MER
4. Individualiserad matematikundervisning : En fallstudie om lärares förhållningsätt till individualiserad matematikundervisning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Syftet med det här examensarbetet är att undersöka olika lärares förhållningssätt till individualiserad undervisning inom matematikämnet i de tidiga skolåren. Lärarnas uppfattningar står i fokus. LÄS MER
5. Individualisering i matematik - en utmaning för lärare.
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : .... LÄS MER