Sökning: "High Involvement Decision"

Visar resultat 1 - 5 av 85 uppsatser innehållade orden High Involvement Decision.

  1. 1. Increasing Governance Capacity and Governance Legitimacy. A Case Study of the Lithuanian Crisis Management System.

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Riskhantering och Samhällssäkerhet

    Författare :Marija Bukauskaite; [2024]
    Nyckelord :Technology and Engineering;

    Sammanfattning : In 2022, the Government of Lithuania approved the new Crisis Management and Civil Safety law to establish the National Crisis Management Centre (NCMC). This thesis was written during the initial phase of the NCMC creation process. LÄS MER

  2. 2. Mikroinfluencers och produktengagemang- En kvantitativ undersökning av trovärdighetens påverkan på köpprocessen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ruth Landström; Oscar Syrén; Olle Wallinder; [2024]
    Nyckelord :Influencer marketing; mikroinfluencers; engagemangsnivå; trovärdighet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Mikroinfluencers och produktengagemang: En kvantitativ undersökning av trovärdighetens påverkan på köpprocessen Seminariedatum: 2024-01-10 Ämne/Kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Ruth Landström, Oscar Syrén, Olle Wallinder Handledare: Veronika Tarnovskaya Nyckelord: Influencer marketing, mikroinfluencers, engagemangsnivå, trovärdighet Syfte: Syftet med denna studie är att, genom kvantitativ forskningsmetod, öka förståelsen för vikten av en influencers uppfattade trovärdighet beroende på influencerns storlek och den kommunicerade produktens karaktär. Frågeställning: Är den trovärdighet som mikroinfluencers besitter viktigare för hög- än lågengagemangsprodukter i samtliga steg av köpprocessen? Teoretiskt ramverk: Det teoretiska ramverket är utformat för att analysera och diskutera, men även acceptera eller förkasta de fem hypoteserna. LÄS MER

  3. 3. Leading the Change - Digital Leaders Facilitating MNEs’ Investment Behaviour

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Patricia Jahn; Veronika Barta; [2023-07-19]
    Nyckelord :Digital investment behaviour; Digital transformation; Digitalisation; Digital leadership; Organisational change; Digital capabilities; Digital strategy;

    Sammanfattning : In our ever-changing world guided by technological advancements and data-driven disruptions, enterprises need adaptation and development strategies to stay competitive. Digital transformation (DT) has great potential to help organisations maintain their market position in these turbulent times. LÄS MER

  4. 4. Elever saknar erfarenhet av skolans narkotikaförebyggande insatser - En kvantitativ studie om gymnasieelevers erfarenheter av och uppfattning om narkotikaförebyggande insatser

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Sanna Svensson; Hannah Jarnehammar; [2023]
    Nyckelord :Support; drug prevention; cannabis; high school students; adolescence; Social Sciences;

    Sammanfattning : It is important to investigate and better understand what drug prevention interventions look like for young people in society. The purpose of the study was to investigate adolescents' experiences of and perception of the support and prevention efforts that are available for them. LÄS MER

  5. 5. Konsumentbeteende inom mode under en tid av hög inflation : En kvalitativ studie som utforskar modekonsumenters upplevda värde och engagemang

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Emilia Lindsjöö; Jennifer Pithyou; [2023]
    Nyckelord :Fashion; Consumer Behavior; Buyer Journey; Involvement; Perceived Value; Mode; konsumentbeteende; köpresa; engagemang; upplevt värde;

    Sammanfattning : I kontexten av ekonomiska förändringar har skiftande konsumentbeteenden betydelse. Ett exempel är att den höga inflationen i Sverige har medfört ett förändrat konsumentbeteende gällande behov och köp av icke-nödvändiga varor som modeprodukter. LÄS MER