Sökning: "Hunger Games"

Visar resultat 36 - 40 av 55 uppsatser innehållade orden Hunger Games.

  1. 36. ”He made you look desirable!” : En komparativ studie av maktförhållanden i The Hunger Games och Divergent

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Litteraturvetenskapliga institutionen

    Författare :Johanna Junglert; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 37. Skillnader och likheter mellan kvinnliga actionhjältar under 1970-, 1980- & 2010-talet : En analys av kvinnliga karaktärer i actionfilmer

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Avdelningen för Kultur, samhälle, mediegestaltning – KSM; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Jenny Weijland; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Laura Mulvey was the first to suggest that women and men have different positions on the screen; men drives the plot forward, and the women are objects of masculine desire and lust. The purpose of this report was to look at and compare the two characters from the 70’s - and 80's with two characters from the 00’s - and 2010’s to gain a deeper understanding and insight into how female action heroes are presented. LÄS MER

  3. 38. Media Violence and Power in Suzanne Collin's Hunger Games Trilogy. On The Hunger Games and the Media in American Society

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturer

    Författare :Daniel Johansson; [2014-03-26]
    Nyckelord :engelska; The Hunger Games; Suzanne Collins; America; dystopia; social criticism; media; reality television; violence; power; control; propaganda;

    Sammanfattning : Suzanne Collin's young adult novels of The Hunger Games trilogy present a dystopian adventure tale through the eyes of a teenage girl. The novels lift several topics such as the media spectacle, totalitarian government, and class differences. LÄS MER

  4. 39. Hunger is Not a Game. Using “The Hunger Games” to Encourage. Critical Thinking in the ESL Classroom

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturer

    Författare :Suzana Geshtakovska; [2014-02-20]
    Nyckelord :engelska; The Hunger Games; female hero; dystopian novel; global issues; existential questions; book project; upper-secondary school; English; critical thinking; education;

    Sammanfattning : This essay focuses on the English 6 course for upper secondary school. I have created a book project that includes methods and pedagogical theories both represented in the Swedish school system such as the socio-cultural theory, the cognitive theory and behaviourism as well as less known theory such as critical literacy. LÄS MER

  5. 40. Perspectives on Power : Teaching Suzanne Collins’s The Hunger Games and the Concept of Power in the English Language Classroom

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Sektionen för lärarutbildning (LUT)

    Författare :Martin Wildstam; [2014]
    Nyckelord :The Hunger Games; Power; Power Over; Power To; Humiliation; Dehumanization; Oppression; School.;

    Sammanfattning : Målet med uppsatsen är att visa hur Suzanne Collins’s The Hunger Games kan användas i ett språkklassrum för att introducera begreppet makt. Målet är även att, från ett makt-perspektiv, kunna påvisa att spektaklet Hungerspelen kan uppfattas som ett medel för systematiskt förtryck, förödmjukelse och avhumanisering av den styrande makten. LÄS MER