Sökning: "Hunger Games"
Visar resultat 36 - 40 av 55 uppsatser innehållade orden Hunger Games.
36. ”He made you look desirable!” : En komparativ studie av maktförhållanden i The Hunger Games och Divergent
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Litteraturvetenskapliga institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
37. Skillnader och likheter mellan kvinnliga actionhjältar under 1970-, 1980- & 2010-talet : En analys av kvinnliga karaktärer i actionfilmer
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Avdelningen för Kultur, samhälle, mediegestaltning – KSM; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Laura Mulvey was the first to suggest that women and men have different positions on the screen; men drives the plot forward, and the women are objects of masculine desire and lust. The purpose of this report was to look at and compare the two characters from the 70’s - and 80's with two characters from the 00’s - and 2010’s to gain a deeper understanding and insight into how female action heroes are presented. LÄS MER
38. Media Violence and Power in Suzanne Collin's Hunger Games Trilogy. On The Hunger Games and the Media in American Society
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturerSammanfattning : Suzanne Collin's young adult novels of The Hunger Games trilogy present a dystopian adventure tale through the eyes of a teenage girl. The novels lift several topics such as the media spectacle, totalitarian government, and class differences. LÄS MER
39. Hunger is Not a Game. Using “The Hunger Games” to Encourage. Critical Thinking in the ESL Classroom
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturerSammanfattning : This essay focuses on the English 6 course for upper secondary school. I have created a book project that includes methods and pedagogical theories both represented in the Swedish school system such as the socio-cultural theory, the cognitive theory and behaviourism as well as less known theory such as critical literacy. LÄS MER
40. Perspectives on Power : Teaching Suzanne Collins’s The Hunger Games and the Concept of Power in the English Language Classroom
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Sektionen för lärarutbildning (LUT)Sammanfattning : Målet med uppsatsen är att visa hur Suzanne Collins’s The Hunger Games kan användas i ett språkklassrum för att introducera begreppet makt. Målet är även att, från ett makt-perspektiv, kunna påvisa att spektaklet Hungerspelen kan uppfattas som ett medel för systematiskt förtryck, förödmjukelse och avhumanisering av den styrande makten. LÄS MER