Sökning: "Hur motiverar företag"

Visar resultat 1 - 5 av 249 uppsatser innehållade orden Hur motiverar företag.

  1. 1. Hur ett belöningssystem motiverar medarbetare och samverkar med andra styrverktyg i företag

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alexandra Hellekant; Laura Camacho Stjernlöf; [2023-03-29]
    Nyckelord :Belöningssystem; Motivation; Management Control Package; Mål; Prestation;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Styrning har blivit allt viktigare för att öka motivation hos de anställda och på så sätt både behålla och attrahera nya medarbetare. Belöningssystem är ett styrverktyg som används i organisationer med syfte att motivera medarbetare. LÄS MER

  2. 2. Multimodala varningssignaler och dess påverkan på människors tillit till självkörande fordon

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Niklas Tolf; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Den ökade autonomin inom olika samhällssektorer, särskilt utvecklingen av självkörande bilar har betydande konsekvenser för samhället. Självkörande bilar erbjuder fördelar såsom minskade trafikolyckor, lägre utsläpp och förbättrad trafikflödeseffektivitet. LÄS MER

  3. 3. En flerfallsstudie av svenska marknadens arbete med gröna obligationer

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Lise Flarup; Anton Peiro; [2023]
    Nyckelord :gröna obligationer; legitimitet; motivation; drivkrafter; green bonds; legitimacy; motivation; drivers;

    Sammanfattning : Marknaden för gröna obligationer har haft stor framväxt under de senaste åren, i Sverige såväl som internationellt. Detta beror på hållbarhetens stora roll på de finansiella marknaderna. LÄS MER

  4. 4. Motivations påverkan på fastighetsmäklares prestation under en nedåtgående marknad

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Anders Ahlqvist; Simon Andersson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Motivations påverkan på fastighetsmäklares prestationer under en nedåtgående marknad. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Simon Andersson och Anders Ahlqvist Handledare: Lars-Johan Åge Datum: 2023 juni Syfte:Syftet med den är studien är att skapa förståelse för vilka motivationsfaktorer som tydligast påverkar fastighetsmäklares motivation och prestation när bostadsmarknaden är nedåtgående. LÄS MER

  5. 5. Investeringar i namnrättigheter för arenor : En studie om hur företag motiverar och resonerar kring namnrättsinvesteringar

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Erik Cajnerud; Julius Forsberg; [2023]
    Nyckelord :Stadium naming rights; intangible investment; market investment; investment process; investment decision; stakeholder theory; Namnrättigheter; immateriella investeringar; marknadsinvesteringar; investeringsprocess; investeringsbeslut; intressentteori;

    Sammanfattning : Bakgrund: Investeringar i namnrättigheter för en arena eller idrottsanläggning kan definieras som en transaktion där pengar byter ägare för att säkra rätten att namnge en idrottsanläggning. Denna typ av investering har under de senaste decennierna ökat dramatiskt. LÄS MER