Sökning: "Hur påverkas elever av en pandemi"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Hur påverkas elever av en pandemi.

  1. 1. Upplevelser av digital undervisning bland lärare och studenter : En kvalitativ studie om distansundervisning, digitalkompetens och work-life-balance

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Elilta Woldu; Sumaya Saeed; [2022]
    Nyckelord :Work-life balance; Covid-19; Pandemi; Distansarbete; Distansundervisning; Digitala kompetensutveckling; Motivation; Krav-Kontroll-Stödmodell.;

    Sammanfattning : Studie syftar till att förstå hur lärare samt elever upplever distansundervisning när det gällerderas digital kompetensutveckling, motivation samt balans mellan arbete och privatliv.Studien syftar även till att redogöra deras upplevelser när undervisningen sker på plats igen. LÄS MER

  2. 2. Digital undervisning och motivation inom ämnet teknik på gymnasiet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Max Bergendorff; [2021]
    Nyckelord :Undervisning på distans; teknik; motivation; gymnasiet;

    Sammanfattning : År 2019 fick Corona-pandemin fäste i Sverige och som en åtgärd för att motverka smittspridning och sjukdom tillämpade Sverige social distansering. Skolorna har därför i perioder under år 2019, 2020 och 2021 med kort varsel behövt övergå till att undervisa på distans. LÄS MER

  3. 3. Hur digital undervisning påverkar elevernas inlärning i religionskunskap under en pandemi

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Bella Zarg; [2020]
    Nyckelord :Digital verktyg; Religionskunskap; Distansundervisning; Pandemi; Digitalisering och religionsundervisning.;

    Sammanfattning : I allt fler skolor ser man hur digitala verktyg mer och mer implementeras i varje ämne. Vissa lärare använder sig mer av digitala verktyg i sin undervisning än andra lärare som inte använder det lika frekvent. LÄS MER

  4. 4. En pandemi, leder till en ökad styrning av teknologi - En kvalitativ fallstudie om gymnasielärares upplevelse av skiftet till distansundervisning under Corona-krisen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Karin Ericsson; Albin Waldeck; Olle Stenbäck; [2020]
    Nyckelord :Organisational control; technological control; online education; high school teachers; control in school; Business and Economics;

    Sammanfattning : Abstract Title: A pandemic leads to increased technological control Seminardate: 2020-06-03 Authors: Karin Ericsson, Olle Stenbäck and Albin Waldeck Advisor/s: Jens Rennstam Course: FEKH49, Business Administration: Bachelor Degree Project in Organization Undergraduate level, 15 University Credits Points Key words: Organisational control, technological control, online education, high school teachers, control in school Purpose: The purpose of our study is with the use of a control perspective, try to understand the meaning of technology in school during a sudden shift towards online education, as result of the Corona pandemic. We intend to achieve this by examining how teachers experience and are affected by an imposed technological control. LÄS MER