Sökning: "Ica reklam"
Visar resultat 16 - 20 av 23 uppsatser innehållade orden Ica reklam.
16. Spokespersons : - en studie om hur ICA och Com Hem arbetar med skapade frontfigurer
Kandidat-uppsats, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Syfte: Syfte är att kartlägga hur Com Hem och ICA arbetar med sina skapade frontfigurer som "spokespersons". Problem: Det kan vara svårt för företag att nå ut till sina kunder i dagens hårda konkurrens. Det är därför viktigt att de använder sig av olika strategier för att differentiera sitt varumärke och bli unika på marknaden. LÄS MER
17. ICA-Stig: mannen, historien, varumärket - Hur en fiktiv frontfigur används i ett varumärkesbyggande syfte
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Problem och syfte: Det blir allt svårare för företag att utmärka sig. För att bli mer effektiva i sitt varumärkesbyggande behöver företag förstå hur de kan utveckla en varumärkesidentitet. En trend att använda sig av fiktiva figurer har vuxit sig stark. LÄS MER
18. Adverstories- En studie i berättande tv-reklam
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Vi hade som avsikt att med denna uppsats undersöka vilka effekter berättande tv-reklam har på konsumenter. Mer specifikt var syftet att studera vad konsumenter kommer ihåg av tv-reklam som är uppbyggd av storytelling, men även hur de beter sig då reklamerna visas och vad som gör berättande tv-reklam intressant. LÄS MER
19. "Världens bästa reklamfilm" : En studie i hur reklamfilmerna från ICA är konstruerade för att locka kunderna till konsumtion
Magister-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper, SVSammanfattning : This paper sets out to investigate how companies can create advertisement that focus not only on selling but also on entertainment. The research is based on seven TV-commercials produced by the Swedish food chain ICA. The commercials were analyzed according to the methods of discourse analysis, semiotic analysis and rhetorical analysis. LÄS MER
20. "ICA I love eco" : - når budskapet fram?
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Konsumtionen har under de senaste årtiondena ökat drastiskt. Till viss del kan den ökade konsumtionen förklaras i den ökade folkmängden i världen, men än mer är ökningen relaterad till att vi människor har förändrat vårt konsumtionsmönster. LÄS MER