Sökning: "In-game relationships"

Visar resultat 6 - 10 av 10 uppsatser innehållade orden In-game relationships.

  1. 6. Video Ad Attributes and Engagement Intentions: A quantitative study of the effects of video ad attributes on viewers' engagement intentions

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :YueXin Zhou; Hanwen Wu; [2021]
    Nyckelord :Mobile Games; Video Ads; Engagement Intentions; Ad Attributes; Social Media;

    Sammanfattning : Mobile games have become more popular around the world, especially during the time of COVID-19. As a result, mobile game publishers spend more resources on mobile game marketing, and video ads have become a practice that is widely adopted. LÄS MER

  2. 7. Kan fälttester indikera fysisk prestation under match? : En korrelationsstudie utförd på manliga elitfotbollsspelare i Sverige

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Idrottsmedicin

    Författare :Edwin Ekholm; Rudolf Niman; [2018]
    Nyckelord :Field tests; physical parameters; male elite soccer players; GPS system;

    Sammanfattning : Det finns bristande tillgång på studier som undersökt Change of Direction Speed (CODS) och Repeated Sprint Ability (RSA) förmåga att förutspå fysisk prestation under match mätt med GPS-system. Syftet med studien var att undersöka två fälttester, 20 meter Repeated Sprint Ability test (RSA20) och Modifierat-Change of Direction Speed test (M-CODS) och dess samband till fysisk prestation under match: medeldistans (MD), acceleration (ACC), deceleration (DEC), högintensiva löpningar (HL), väldigt högintensiva löpningar (VHL), sprinter och maximal hastighet (MH) under matcher mätt med GPS-system (S5, 100Hz, CatapultSports, Australien). LÄS MER

  3. 8. Hur crowdfunding påverkar relationer inom spelutveckling

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Sofie Nilsson; [2017]
    Nyckelord :Spel; Kickstarter; Studio; Förläggare; Intressenter; Community;

    Sammanfattning : För att bilda en djupare förståelse kring hur kommunikationen mellan skapare och intressenter ser ut och hur relationen påverkar resultatet av en slutprodukt har denna uppsats undersökt skillnader och likheter i framställning av spel utifrån val av finansiering (förläggare eller Kickstarter), interaktionen mellan skapare och intressenter analyserades för att se hur det påverkar spelets slutprodukt. Genom intervjuer, enkätundersökningar och intressentanalyser framställdes empirin där slutsatserna blev att relationen mellan skapare och intressent skiljer sig beroende på hur stor roll förläggarna vill ha inom projektet. LÄS MER

  4. 9. Consumer Tribes in Virtual Worlds: Case Audition Online Game

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Phuong Nhu; [2016-09-22]
    Nyckelord :consumer tribes; virtual consumption; virtual worlds; massively multi-user online role-playing game MMORPG ; virtual community; pattern of consumption;

    Sammanfattning : An explanation of player motivations in purchasing commodities in virtual worlds provides the foundation of understanding how players make sense of virtual products differently to one another and how motivations of virtual consumption relate to in-game social interactions. In the article, virtual ethnography was used to explore the meanings of consuming goods in a virtual world - Audition Online Game. LÄS MER

  5. 10. Game Design Patents - Protecting the Internal Mechanisms of Video Games?

    D-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Ola Davidsson; [2004]
    Nyckelord :IP; patent; game development; game design;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to investigate the importance of patents as a means to protect the design of video games. It also includes a survey of relevant patents in the on-line database of the United States Patent and Trademark Office (USPTO). LÄS MER