Sökning: "Influencer-marknadsföring"

Visar resultat 21 - 23 av 23 uppsatser innehållade ordet Influencer-marknadsföring.

  1. 21. When communication starts to fade, everything else (un)follows

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Fredrik Karlström; Oliwer Granhagen; [2019]
    Nyckelord :Influencer marknadsföring; trovärdighet; kommunikation; relationer;

    Sammanfattning :   Syfte: Syftet med vår studie är att bidra med mer kunskap och en ökad förståelse för relationen mellan influencers och generation Z på Instagram. Vi vill bidra med mer kunskap om generation Z:s uppfattningar av en influencer, trovärdigheten av sponsrade inlägg och hur det påverkar relationen mellan medieanvändare och influencers utifrån ett konsumentperspektiv. LÄS MER

  2. 22. Att förstärka sitt varumärke via influencer marketing : En studie om hur och varför företag använder sig av influencer marketing för att förstärka sitt varumärke

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Sofia Gravert; Stefanija Cutic; [2019]
    Nyckelord :influencer marketing; influencer marknadsföring;

    Sammanfattning : Influencer originally comes from the English word influence which means that you influence someone, for example in different purchases. Influencer marketing has over the years become a popular marketing strategy that companies use to strengthen and spread their brand. LÄS MER

  3. 23. Influencer Marknadsföring – Om samarbetet mellan företag, mellanhand och influencer

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Elin Fossum; Hanna Lindhe; [2018]
    Nyckelord :Influencer; Marknadsföring; Influencer marknadsföring; Mun-till-mun marknadsföring; Sociala medier; Mellanhänder; Nätverk; Följare; Subliminal perception; Subliminal marknadsföring.;

    Sammanfattning : En kvalitativ studie har genomförts där studenterna har arbetat enligt baklängesmetoden med en induktiv ansats. Studenterna genomförde fem stycken semistrukturerade intervjuer med fyra influencers och en mellanhand för insamling av empiri. LÄS MER