Sökning: "Ingrid Selling"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Ingrid Selling.

  1. 1. Data at your service! : A case study of utilizing in-service data to support the B2B sales process at a large information and communications technology company

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomi; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Ingrid Wendin; Per Bark; [2021]
    Nyckelord :data; serve; sales; industrial sales; data driven; data-driven; big data; decision-making; sales process; sales opportunity; challenge; improve; efficiency; KAM; access; digitalization;

    Sammanfattning : The digitalization of our society and the creation of data intense industries are transforming how industrial sales can be made. Large volumes of data are generated when businesses and people use digital products and services which are available in the modern world. LÄS MER

  2. 2. Designing an Interactive tool for Cluster Analysis of Clickstream Data

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Avdelningen för visuell information och interaktion

    Författare :Sara Collin; Ingrid Möllerberg; [2020]
    Nyckelord :Hierarchical clustering; Unsupervised learning; User segmentation; Cluster visualization; Interactive tool; Cluster analysis; Clickstream; Interface design; Hierarkisk klustring; Användarsegmentering; Klustervisualisering; Interaktivt verktyg; Klusteranalys; Klickström; Gränssnittsdesign;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to develop an interactive tool that enables identification of different types of users of an application based on clickstream data. A complex hierarchical clustering algorithm tool called Recursive Hierarchical Clustering (RHC) was used. LÄS MER

  3. 3. Cause Related Marketing : En strategi för en Rosa framtid

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :CAMILLA SJÖBERG; INGRID LUDVIGSON; [2011]
    Nyckelord :cause related marketing; consumer behavior; brands; charitable organizations; marketing; konsumentbeteende; varumärke; välgörenhet och marknadsföring;

    Sammanfattning : I ett samhälle där det råder allt större konkurrens mellan företag och produkter, och då kunderna blir allt mer krävande, har Cause Related Marketing (CRM) blivit något av en unik win-win strategi. CRM innebär att ett företag tillsammans med en välgörenhetsorganisation skapar ett samarbete för att marknadsföra och sälja en produkt för välgörande ändamål och därmed nå ömsesidig vinst. LÄS MER