Sökning: "Inköp Sortiment"

Visar resultat 11 - 15 av 25 uppsatser innehållade orden Inköp Sortiment.

  1. 11. Katt och hund ska bli vår kund! : En studie om Cura apotekets ambition att bli husdjursägarnas favoritapotek

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Kristina Flintull; Malin Severin; [2010]
    Nyckelord :The Services Marketing Mix; Kundlojalitet; Kundsegment; Husdjursägare; Cura apoteket;

    Sammanfattning : Datum: 2010-03-22 Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp Författare: Kristina Flintull, Malin Severin Handledare: Nazeem Seyed-Mohamed Titel: Katt och hund ska bli vår kund! En studie om Cura apotekets ambition att bli husdjursägarnas favoritapotek. Syfte: Med Cura apoteket som uppdragsgivare syftar studien till att undersöka vilka kvaliteter företaget bör framhäva i sin marknadsföring för att bearbeta och bli ICA Maxi:s kundsegment husdjursägares favoritapotek. LÄS MER

  2. 12. Personalen som viktigaste resurs på Parfymeri L : att implementera ett serviceperspektiv, hur mervärde skapas och dess inverkan på kundrelationer

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Stina Nordström; Philip Ivarsson; [2009]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Teorier inom relationsmarknadsföring har talat om hur företag kan vinna konkurrensfördelar genom att erbjuda kunden ett totalt serviceerbjudande, där kunden och dennes behov står i centrum. Teorierna beskriver vidare humankapital som den viktigaste resursen och talar i anslutning till detta om utbildning, befogenheter och god kommunikation med ledning. LÄS MER

  3. 13. Marknadsstrategier som första hjälpen vid lansering av produkter till offentlig sektor i Sverige : En fallstudie om implementering av ett företagsförvärvs produkter till svensk sjukvård

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Anna Gustavsson; Carmen Lara; [2009]
    Nyckelord :marknadsstrategier; företagsförvärv; marknadsposition; positionering; konkurrens; konkurrensfördelar; sjukhus; sterilcentraler;

    Sammanfattning :       Syfte: Beskriva vilka förutsättningar det finns för ett svenskt företag, som genom sitt utländska förvärv vill lansera en produktlinje till kunder inom den offentliga sektorn i Sverige. Därefter analyserar vi positionering och konkurrens, för att rekommendera effektiva marknadsstrategier. LÄS MER

  4. 14. Mingel : Fik i butik

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Jeanette Fogelberg; Elin Gustafsson; [2009]
    Nyckelord :svenska klädesmärken; espressobar;

    Sammanfattning : Vi har i vårt arbete utformat en affärsplan för vår egen affärsidé. Den bygger på en butik somsäljer svenska klädesmärken och har en espressobar i ett. Från affärsidén har vi skapat en egenaffärsplan utifrån de vanligaste faktorerna som en affärsplan ska innehålla vilket ärmarknaden, konkurrenterna, finansiering och risker. LÄS MER

  5. 15. En ny e-ra i bokbranschen? : En fallstudie av Akademibokhandeln & Adlibris

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Johan Claesson; Victor Estberger; Linus Sandberg; [2008]
    Nyckelord :E-handel; Traditionell detaljhandel; Läge Lokalisering; Omgivning Personal; Organisation Medarbetare; Inköp Sortiment; Logistik Distribution; Teknologi System; Kundfaktorer; Synliga; Osynliga; Koncept Sortiment; Design Profil;

    Sammanfattning : Som huvudsyfte avser vi att undersöka vad som kännetecknar de synliga och osynliga kundfaktorerna i en traditionell butikskedja i jämförelse med en Internetaktör. Vi vill även få fram framgångsfaktorer för en traditionell butikskedja och en Internetaktör som ett delsyfte. LÄS MER