Sökning: "Inköp Sortiment"
Visar resultat 11 - 15 av 25 uppsatser innehållade orden Inköp Sortiment.
11. Katt och hund ska bli vår kund! : En studie om Cura apotekets ambition att bli husdjursägarnas favoritapotek
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Datum: 2010-03-22 Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp Författare: Kristina Flintull, Malin Severin Handledare: Nazeem Seyed-Mohamed Titel: Katt och hund ska bli vår kund! En studie om Cura apotekets ambition att bli husdjursägarnas favoritapotek. Syfte: Med Cura apoteket som uppdragsgivare syftar studien till att undersöka vilka kvaliteter företaget bör framhäva i sin marknadsföring för att bearbeta och bli ICA Maxi:s kundsegment husdjursägares favoritapotek. LÄS MER
12. Personalen som viktigaste resurs på Parfymeri L : att implementera ett serviceperspektiv, hur mervärde skapas och dess inverkan på kundrelationer
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Teorier inom relationsmarknadsföring har talat om hur företag kan vinna konkurrensfördelar genom att erbjuda kunden ett totalt serviceerbjudande, där kunden och dennes behov står i centrum. Teorierna beskriver vidare humankapital som den viktigaste resursen och talar i anslutning till detta om utbildning, befogenheter och god kommunikation med ledning. LÄS MER
13. Marknadsstrategier som första hjälpen vid lansering av produkter till offentlig sektor i Sverige : En fallstudie om implementering av ett företagsförvärvs produkter till svensk sjukvård
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBSSammanfattning : Syfte: Beskriva vilka förutsättningar det finns för ett svenskt företag, som genom sitt utländska förvärv vill lansera en produktlinje till kunder inom den offentliga sektorn i Sverige. Därefter analyserar vi positionering och konkurrens, för att rekommendera effektiva marknadsstrategier. LÄS MER
14. Mingel : Fik i butik
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Vi har i vårt arbete utformat en affärsplan för vår egen affärsidé. Den bygger på en butik somsäljer svenska klädesmärken och har en espressobar i ett. Från affärsidén har vi skapat en egenaffärsplan utifrån de vanligaste faktorerna som en affärsplan ska innehålla vilket ärmarknaden, konkurrenterna, finansiering och risker. LÄS MER
15. En ny e-ra i bokbranschen? : En fallstudie av Akademibokhandeln & Adlibris
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBSSammanfattning : Som huvudsyfte avser vi att undersöka vad som kännetecknar de synliga och osynliga kundfaktorerna i en traditionell butikskedja i jämförelse med en Internetaktör. Vi vill även få fram framgångsfaktorer för en traditionell butikskedja och en Internetaktör som ett delsyfte. LÄS MER