Sökning: "Inköp Sortiment"

Visar resultat 6 - 10 av 25 uppsatser innehållade orden Inköp Sortiment.

  1. 6. User centered analysis of customer behaviours in the fast moving consumer goods sector

    Master-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologi

    Författare :Caroline Schouenborg; Sarah Woodhouse; [2016]
    Nyckelord :User-centered design; scenario based design; personas; fast moving consumer goods; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : As digital solutions become a more integrated part of peoples’ everyday life, their purchasing patterns are changing. Today it is easier to research products and purchases can be performed anytime, anywhere. The change is apparent in most retail sectors but not as much in the fast moving consumer goods sector. LÄS MER

  2. 7. Leksaker i den digitala tidsåldern : Leksaksbranschens bemötande av nya preferenser

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Sandra Nilsson; Victor Tydesjö; [2014]
    Nyckelord :Toy industry; toys; digital technology; technological development; assortment; small business; purchasing; retailing; specialty stores; Leksaksbranschen; leksaker; digital teknologi; teknologisk utveckling; sortiment; småföretag; inköp; branschstudie; detaljhandel; fackhandel;

    Sammanfattning : Abstrakt Titel: Leksaker i den digitala tidsåldern – Leksaksbranschens bemötande av nya preferenser Författare: Sandra Nilsson och Victor Tydesjö Handledare: Leif Rytting Kurs: Företagsekonomi III – examensarbete 15 hp. Linnéuniversitetet VT 2014 Syfte Vårt syfte med uppsatsen är att undersöka hur leksaksbranschen har förändrat och kommer att förändra sin verksamhet i den teknologiska tidsåldern. LÄS MER

  3. 8. Exponering i butiken : Specialexponering av kläder och exponeringens påverkan på kunder

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Jasminka Sales; [2013]
    Nyckelord :exponering i butiken;

    Sammanfattning : Sammanfattning Att veta hur man kan påverka och attrahera kunderna med hjälp av exponeringar kan vara av stor betydelse för butikerna och butikscheferna. Med allt större konkurrens i alla branscher blir kampen om varje enskild kund allt mer påtaglig. LÄS MER

  4. 9. Vilken enskild faktor har störst påverkan vid val av dagligvaruhandel?

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Jenny-Ann Björn; Angelica Thörnqvist; [2012]
    Nyckelord :genus; påverkansfaktor; dagligvaruhandel; konkurrensmedelsmix; sortiment; pris; läge;

    Sammanfattning : Många dagliga köpbeslut berör saker som måste inhandlas till hemmet för vårt dagliga leverne. Matvaror, toalettpapper och övriga nödvändiga varor inhandlas ofta på samma butik om och om igen. LÄS MER

  5. 10. Inköpsprisanalys i skobranschen

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Birgitta Josefsson; Åse Burénius; [2011-06-27]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Inledning Då konkurrensen ökar i skobranschen, med nya företag som tar sig in på den svenska marknaden, har det blivit viktigare för befintliga skohandlare att arbeta med sina inköpskostnader. Inköparens roll i företaget har ökat i betydelse då inköpskostnaden av produkten är en stor del av skodetaljistens totala kostnader. LÄS MER