Sökning: "Inköp Sortiment"

Visar resultat 21 - 25 av 25 uppsatser innehållade orden Inköp Sortiment.

  1. 21. Distributionens betydelse för butikschefers motivation

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Anna Rhöös; Emma Tegesjö; [2007]
    Nyckelord :Distribution; Försäljningskanal; Motivation; Klädbranschen; Butikschef; Påverkan; Belöning; Styrning;

    Sammanfattning : Bakgrund: Företag som distribuerar varor till kund kan tillämpa antingen direkta eller indirekta försäljningskanaler, såsom centralt styrda enheter och franchising. Fördelar med franchising är en ökad tillväxttakt såväl som att franchisetagaren genom att satsa eget kapital motiveras att driva butiken så bra som möjligt vilket även gynnar franchisegivaren. LÄS MER

  2. 22. Weekly drops : studie av konceptet Pronto Moda inom Ellos

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Josefine Axelsson; Helena Möller; [2007]
    Nyckelord :vision; supply chain; inköpsprocess; produktutveckling; affärsidé; intern marknadsföring;

    Sammanfattning : De senaste åren har konkurrensen inom textilbranschen ökat avsevärt. Produkter på modemarknaden är fler. Den förändrade efterfrågan ifrån kunder innebär att kunden kräver nyheter oftare och det har lett till snabba trendväxlingar. Ledtider måste kortas om modeföretag ska vara beredda på de snabba trendväxlingarna. LÄS MER

  3. 23. Nya matkedjor inom dagligvarubranschen : ett hot mot varumärkeslojaliteten?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Ulrika Haglund; Linda Sjödin; [2005]
    Nyckelord :Varumärkeslojalitet; Nya matkedjor; Dagligvarubranschen;

    Sammanfattning : Nya utländska dagligvarukedjor med främmande varumärken och lägre priser har etablerats på den svenska marknaden under de senaste åren. Genom egen import och i vissa fall inköp av partier kan de hålla priserna nere och på så sätt skapa konkurrenskraft mot de etablerade butikerna och orsaka påtvingade nedskärningar för dem. LÄS MER

  4. 24. Granngården AB : inköpsbeteendet hos Svenska Lantmännens medlemmar

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Lisa Landberg; [2004]
    Nyckelord :kooperation; lantbrukskooperation; jordbrukskooperation; Svenska Lantmännen; Granngården; inköpsbeteende; medlemsbeteende;

    Sammanfattning : Granngården AB är ett företag inom den kooperativa organisationen Svenska Lantmännen (SvL). Granngårdens affärsidé är att vara en närservicebutik till lantbrukare men har även ett sortiment som riktar sig till alla med ett intresse inom hus, djur och trädgård. LÄS MER

  5. 25. Vår nya matkultur?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Patrik Wirgin; [2002]
    Nyckelord :Färdigmatskonsumenter; prissättning; distribution; livsmedel; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Vår nya matkultur? Författare: Patrik Wirgin Handledare: Magnus Lagnevik Problem: Många människor i dagens moderna samhälle upplever sina liv som stressiga. Brist på tid samt en ständig strävan att få tiden att räcka till för alla de aktiviteter, plikter och fritidsintressen som man vill och måste hinna med, gör att man tvingas välja bort vissa aktiviteter. LÄS MER