Sökning: "Innovation competence"
Visar resultat 11 - 15 av 183 uppsatser innehållade orden Innovation competence.
11. Cybersoldater under frammarsch : Är vi på rätt väg?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Syfte - Precis som samhället i övrigt digitaliserar Försvarsmakten sin verksamhet i ökande grad. Det höjer förmågan men ökar riskerna för cyberangrepp. Som en av flera åtgärder introducerade därför Försvarsmakten personalkategorin cybersoldat. LÄS MER
12. Industriföretags investeringar i humankapital under lågkonjunktur : En kvalitativ studie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund: Sedan andra hälften av 1900-talet har företag börjat se kompetens som en investering jämfört med tidigare. Då sågs istället avkastning enbart från produkter och utrustning och inte från de anställda. Idag ses även kompetens som en avkastning samt att det genererar mervärde och konkurrensfördelar. LÄS MER
13. Knowledge Transfer Within Integrated Logistics Support at Saab Kockums - A Case Study
Master-uppsats, Lunds universitet/InnovationSammanfattning : Komplex produktutveckling med långa projekttider kräver framgångsrik överföring av kunskap inom och mellan projekt. Avdelningen för integrerat logistikstöd (ILS) vid Saab Kockums Malmö har identifierat ett behov av att överskåda de nuvarande arbetssätten. LÄS MER
14. Navigating New Norms : The Transformation of Leadership in Hybrid Work Setting
Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : Background: The traditionally homogeneous work environment, historically associated with physical locations such as offices and buildings, has undergone significant changes in recent years. This change has been driven by technological innovation, cultural development and external challenges, an accelerator in this process was the global spread of covid-19, which radicalized the traditional way of working. LÄS MER
15. Digital Hållbarhetskommunikation 2.0: Modeindustrins Hållbarhetsarbete och Digitala Kommunikationsmetoder : En kvalitativ studie om hur svenska modeföretag kommunicerar sitt hållbarhetsarbete via digitala kanaler
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Bakgrund: I takt med att samhällets krav ökar kring hållbart arbete och konsumenter efterfrågar mer hållbara produkter, har modeindustrin hamnat i rampljuset på grund av dess negativa påverkan. För att vända den negativa trenden med ohållbart mode behöver nya metoder utvecklas för bättre produktion och konsumtion. LÄS MER