Sökning: "Internet Medie Bild"
Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden Internet Medie Bild.
1. Rörlig grafik i annonser - överskattat eller oumbärligt? : En kvalitativ jämförelse av rörliga och statiska annonsers effektivitet
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : "Rörligt" verkar vara favoritordet på reklamproffsens läppar i år. Och det är ingen slump - rörlig bild motsvarade cirka 80% av internettrafiken år 2021. Denna studie syftar till att undersöka skillnaderna mellan en rörlig annons och en statisk annons i hur de väcker intresse. LÄS MER
2. Harmlöst - eller inte? : En kritisk diskursanalys av Nordiska Motståndsrörelsens memes om covid-19 och etablissemanget
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Studien “Harmlös - eller inte?” undersöker memes skapade av den högerextrema organisationen Nordiska motståndsrörelsen (NMR) för att se hur de framställer etablissemanget i kopplat till covid-19. Studien undersöker även hur dessa memes är konstruerade. Memes är ett framgångsrikt digitalt verktyg som används på internet. LÄS MER
3. Säger en arkivbild också mer än tusen ord? : – En kvantitativ innehållsanalys om användandet av arkivbilder inom lokaljournalistiken
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Problemformulering och syfte: Bildjournalisterna har minskat samtidigt som bilderna ökar inom den svenska tidningsjournalistiken. I enlighet med chefer på nyhetsredaktioner anser texten i en artikel vara viktigare än bilden, samtidigt föredras en bild från en bildjournalist framför en bild från internet. LÄS MER
4. "Det ger mig ingen korrekt bild av träning,träning ska ju vara… " : En kvalitativ studie av ungdomars uppfattningar kring influencerspublicerade träningsinlägg på Instagram.
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Internet och sociala medier är ett växande fenomen idag, och den sociala medieplattformen som växer mest och snabbast är Instagram. Sett till ungdomar mellan 12 - 15 år är det 77procent som använder Instagram varje dag och ett stort fenomen på Instagram är influencers. LÄS MER
5. En parasocial vänskap? : Om digitala relationer och upplevelsen av vänskap, närhet och intimitet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Denna uppsats ämnar att undersöka och omdefiniera den parasociala relationen och har haft som ambition att förstå dess natur i det nya socialt kodade medialandskapet. Det är med bakgrund till den snabbt utvecklade sociala mötesplats som internet blivit som motiverar val av ämne. LÄS MER