Sökning: "Internet köpbeteende"

Visar resultat 21 - 25 av 50 uppsatser innehållade orden Internet köpbeteende.

  1. 21. User centered analysis of customer behaviours in the fast moving consumer goods sector

    Master-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologi

    Författare :Caroline Schouenborg; Sarah Woodhouse; [2016]
    Nyckelord :User-centered design; scenario based design; personas; fast moving consumer goods; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : As digital solutions become a more integrated part of peoples’ everyday life, their purchasing patterns are changing. Today it is easier to research products and purchases can be performed anytime, anywhere. The change is apparent in most retail sectors but not as much in the fast moving consumer goods sector. LÄS MER

  2. 22. E-HANDELSRETURER AV KONFEKTIONSVAROR -En studie av unga konsumenters returbeteende och vilja till ansvarstagande för ett mer miljömässigt hållbart returflöde

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anton Marmelid; David Storm; [2015-07-07]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Detaljhandeln över internet har under de senaste åren ökat stadigt och konfektionsvaror (kläder, skor och accessoarer) tillhör de varor som svenska konsumenter e-handlar flitigast. I takt med den ökade e-handeln ökar också antalet varor som måste returneras. LÄS MER

  3. 23. Hur tillverkande företag med distributörer kan förbättra sin marknadsföring av standardiserade produkter : En fallstudie inom ABB Low Voltage Products

    Master-uppsats, KTH/Industriell marknadsföring

    Författare :Alexander Karlsson; Martin Hedengren; [2015]
    Nyckelord :industrial marketing; industrial buying behavior; commodities; industrial distributors; industriell marknadsföring; industriellt köpbeteende; standardiserade produkter; industriella distributörer;

    Sammanfattning : Marknaden för industriella distributörer har upplevt stora förändringar under de senaste decennierna. Trots att industribolag nu har större möjligheter att sälja direkt via internet har distributörerna generellt sett stärkt sin position av flera anledningar. LÄS MER

  4. 24. E-handeln-Är det något för alla? En kvalitativ studie angående män i åldern 50-64 års köpvanor av kläder på internet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Niclas Fagerstedt; Victor Bärring; [2014]
    Nyckelord :E-handel; förtroende på internet; lojalitet på internet; tillfredsställelse på internet; Social Sciences;

    Sammanfattning : Litteratur och studier pekar på att mäns köpvanor av kläder kan förklaras i att män vill handla tidseffektivt. Dessutom roar de sig inte av klädesinköp. Genom denna utgångspunkt angående mäns köpbeteende kan det anses att e-handeln skulle vara ett bra verktyg för att uppfylla de manliga köpbehoven av kläder. LÄS MER

  5. 25. ”Advertising Nouveau” : en studie om okonventionell marknadsföring.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Maria Gustafsson; Johanna Grönvall; [2014]
    Nyckelord :okonventionell; viral-; stealth marknadsföring; word-of-mouth; beteende; unconventional; guerrilla-; viral-; stealth marketing word of mouth; attitude; behavior; gerilla-; attityd;

    Sammanfattning : Företag inom modebranschen står i dag inför en ökande konkurrenssituation. På grund av globaliseringen och interaktionen mellan kunder över internet, är konsumenterna idag mer medvetna än tidigare. LÄS MER