Sökning: "Internet köpbeteende"
Visar resultat 21 - 25 av 50 uppsatser innehållade orden Internet köpbeteende.
21. User centered analysis of customer behaviours in the fast moving consumer goods sector
Master-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologiSammanfattning : As digital solutions become a more integrated part of peoples’ everyday life, their purchasing patterns are changing. Today it is easier to research products and purchases can be performed anytime, anywhere. The change is apparent in most retail sectors but not as much in the fast moving consumer goods sector. LÄS MER
22. E-HANDELSRETURER AV KONFEKTIONSVAROR -En studie av unga konsumenters returbeteende och vilja till ansvarstagande för ett mer miljömässigt hållbart returflöde
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Detaljhandeln över internet har under de senaste åren ökat stadigt och konfektionsvaror (kläder, skor och accessoarer) tillhör de varor som svenska konsumenter e-handlar flitigast. I takt med den ökade e-handeln ökar också antalet varor som måste returneras. LÄS MER
23. Hur tillverkande företag med distributörer kan förbättra sin marknadsföring av standardiserade produkter : En fallstudie inom ABB Low Voltage Products
Master-uppsats, KTH/Industriell marknadsföringSammanfattning : Marknaden för industriella distributörer har upplevt stora förändringar under de senaste decennierna. Trots att industribolag nu har större möjligheter att sälja direkt via internet har distributörerna generellt sett stärkt sin position av flera anledningar. LÄS MER
24. E-handeln-Är det något för alla? En kvalitativ studie angående män i åldern 50-64 års köpvanor av kläder på internet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Litteratur och studier pekar på att mäns köpvanor av kläder kan förklaras i att män vill handla tidseffektivt. Dessutom roar de sig inte av klädesinköp. Genom denna utgångspunkt angående mäns köpbeteende kan det anses att e-handeln skulle vara ett bra verktyg för att uppfylla de manliga köpbehoven av kläder. LÄS MER
25. ”Advertising Nouveau” : en studie om okonventionell marknadsföring.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Företag inom modebranschen står i dag inför en ökande konkurrenssituation. På grund av globaliseringen och interaktionen mellan kunder över internet, är konsumenterna idag mer medvetna än tidigare. LÄS MER