Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 50 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Sociala mediers påverkan på Generation Z : En kvantitativ studie om vad som primärt påverkar Generation Z konsumenter på sociala medier vid val av varumärke

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Frida Furst; Oliver Lindh; [2023]
    Nyckelord :Påverkar; Konsument; Varumärke; Sociala medier; Lojalitet; Generation Z;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of the study is to identify how Generation Z consumers are influenced by social media when choosing a brand, as they are the only generation that has grown up with the internet as a given. The study also aims to investigate the consumer behaviors that Generation Z have on social media. LÄS MER

  2. 2. Utvecklingen av Omnichannel inom detaljhandeln : En kvalitativ fallstudie av hur två större aktörer inom svensk detaljhandel ser på sina utvecklingsresor mot ett fullt utvecklat ekosystem för Omnihandel

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Andreas Sülau; [2023]
    Nyckelord :Omnichannel; Retail; Eco system; Digital affärsutveckling; Detaljhandel; Kundcentrerade affärsmodeller; Ekosystem;

    Sammanfattning : Detaljhandeln har under de senaste åren genomgått en genomgripande förändring och shopping har idag fått en helt annan innebörd än tidigare. Kundresan är inte längre en linjär process, utan är snarare ett ekosystem av olika försäljningsställen och kontaktvägar genom vilka kunden rör sig fritt mellan olika kanaler. LÄS MER

  3. 3. Faktorer som påverkar svenska konsumenters köp av begagnade möbler på internet : en kvantitativ studie

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Isak Klerck; Oliver Perttunen; [2022]
    Nyckelord :buying behavior; purchase decision; second-hand furniture; C2C market; attitudes; buying process; köpbeteende; köpbeslut; begagnade möbler; C2C-marknaden; attityder; köpprocessen;

    Sammanfattning : Purchasing second-hand products on the internet has become more common among private persons. The increase of internet usage among the population in combination with an increased demand for second-hand products results in the online-based C2C market (consumer-to-consumer market) becoming an even more interesting field to study within. LÄS MER

  4. 4. Köp av livsmedel på nätet: En studie om adoptionsprocessen och impulsköp

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Karim Ben Hadj Rebai; Sebastian Frykberg; [2022]
    Nyckelord :Promotion; Consumer behavior; Impulse buying behavior; Adoption process; Situational factors; Grocery shopping online; Promotion; Konsumentbeteende; Impulsköpbeteende; Adoptionsprocessen; Situationsfaktorer; Matinköp online;

    Sammanfattning : Introduction – Shopping groceries online has had an explosive growth in relation with Covid-19 pandemic, where consumers have been restricted and has had to re-prioritize how and where they shop, which has forced new habits and consumer behaviors. Grocery stores are constantly trying to influence consumers’ buying behaviors through a number of different promotional tools to get a response from consumers. LÄS MER

  5. 5. Digital affärsmodellsutveckling för fysiska butiker

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för företagsekonomi; Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Kristian Blom; Oliver Larstorp; [2021]
    Nyckelord :business model; commerce platform; business model development; affärsmodell; handelsplattform; affärsmodellsutveckling;

    Sammanfattning : På senare tid har fysiska butiker hamnat alltmer i skuggan av stora digitala handelsplattformar som CDON eller Amazon och tomma butikslokaler är en allt vanligare syn runtom i Sverige. Som en motreaktion på detta har näringslivsföreningen i Torsby kommun startat ett samarbete där fysiska butiker i kommunen erbjuds möjligheten att ansluta sig till en lokal digital handelsplattform. LÄS MER