Sökning: "Internet köpbeteende"
Visar resultat 6 - 10 av 50 uppsatser innehållade orden Internet köpbeteende.
6. Millennials köpbeteende och risktagande på aktiemarknaden : En mer våghalsig generation med annat tänk?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Millennials har ett starkt avvikande köpbeteende på börsen jämfört med äldre generationer. De har högre riskbenägenhet och är benägna att ta betydligt större risker vid köp av aktier och fonder. Oväntade kursrörelser och en mer oberäknelig börs blir konsekvenser av Millennials oberäkneliga och nyckfulla beteende. LÄS MER
7. Ett klick bort : En tvärsnittsstudie om Generation Z:s konsumtionsmönster kring Black Friday
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka om prisreducering, julhandel, känslor och erfarenheter på den svenska online-marknaden följer tidigare påvisat konsumtionsmönster i fysiska butiker kring Black Friday. Metod: Tvärsnittsstudien har utförts bestående av en enkätundersökning för att identifiera mönster och samband för Generation Z:s konsumentbeteende under Black Friday i förhållande till de fyra faktorerna. LÄS MER
8. Digital förberedelse inför ett bilköp : En studie kring användarförväntningar online
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Digitaliseringen har bidragit till att man inför ett köpbeslut kan inhämta information från en mängd olika håll och i samband med det har forskningsbegrepp som elektronisk mun-till-mun marknadsföring (eWom) börjat äga rum genom att människor recenserar produkter, skriver om dom på sociala medier och betygsätter varorna. Dessa aspekter bidrar till att man kan bygga upp en trygghet inför sitt köp. LÄS MER
9. Lättare sagt än gjort : En kvalitativ studie om konsumenters etiska värderingar i förhållande till deras köpbeteende
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Bakgrund: Marknaden för etiska kläder växer ständigt och konsumenter bryr sig alltmer om varifrån produkterna kommer, hur de är producerade och vad det har för inverkan på miljö och djur. Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka vilka värderingar konsumenter har kring etiskt producerat material inom modehandeln och hur konsumenter agerar i ett köpbeslut. LÄS MER
10. Individuell marknadsföring : En kvalitativ studie om konsumenters uppfattning kring individanpassad marknadsföring gällande personlig integritet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Digitaliseringen av samhället har ökat kraftigt det senaste decenniet och hela 95% av Sveriges befolkning uppger att de använder internet dagligen. Det har också lett till att data som personer lämnar efter sig på nätet även den har ökat. LÄS MER