Sökning: "Internet köpbeteende"

Visar resultat 16 - 20 av 50 uppsatser innehållade orden Internet köpbeteende.

  1. 16. Barn och produktplacering på Youtube

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Albin Sörensson; [2017]
    Nyckelord :youtube; barn; produktplacering; effekt; påverkan; köpbeteende; influencer;

    Sammanfattning : Studien undersöker de effekter som dold produktplacering på Youtube har på unga tittare. För att kunna studera de eventuella effekterna har studien genomförts som en kvalitativ studie där semistrukturerade intervjuer har ägt rum med personer mellan 12 - 15 år samt med deras föräldrar. LÄS MER

  2. 17. Köpbeteende i integrerade handelskanaler : En kvantitativ studie om integrerade handelskanaler & dess påverkan på kundens köp av elektronikprodukter

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Lisa Hedenström; Nina Jakobsen; [2016]
    Nyckelord :omnichannel; multichannel; Köpbeteende; handelskanaler; elektronikprodukter;

    Sammanfattning : Uppkomsten av internet och smarta teknologier har lett till en strukturomvandling kring kom-munikationen mellan kunder och företag. Internet har inneburit nya handelskanaler så som on-line butik, mobila applikationer med mera. Företag erbjuder således allt fler olika handels-kanaler för att nå ut till kunder. LÄS MER

  3. 18. Köpprocessen i fysisk butik eller via e-handel : Vad väljer generationerna x och y?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sophia Thai; Andrea Svensson; [2016]
    Nyckelord :Buying process; Buying behavior; Lifestyle; Generation X; Generation Y; Physical store; E-commerce; Köpprocess; Köpbeteende; Livsstil; Generation X; Generation Y; Fysisk butik; E-handel;

    Sammanfattning : Idag lever vi i ett samhälle som digitaliseras allt mer och mer. Från att handeln för 20 år sedan enbart utfördes i fysiska butiker till att konsumenter idag hemma från tv-sofforna enkelt kan beställa hem produkter via e-handel. Digitaliseringen har främjat handel på internet och gjort att e-handeln har etablerats på modemarknaden. LÄS MER

  4. 19. Allt sitter i huvudet? : En kvantitativ studie av psykologiska faktorers påverkan på impulsiva köp av kläder på internet

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Josefine Esp; [2016]
    Nyckelord :impulsivt köpbeteende; konsumentbeteende; hedonisk motivation; utilitarisk motivation; personlighet; personlighetsdrag; engagemang; mode; kläder;

    Sammanfattning : Trenden att handla via internet, e-handla, har stadigt ökat de senaste två decennierna. Den digitala kanalen har gett konsumenter frihet att enkelt söka igenom och välja bland ett stort utbud av produkter. Modebranschen har varit en av de större aktörerna inom e-handeln där konsumtionen stadigt växt. LÄS MER

  5. 20. Konsumenternas köpbeteende i fysiska klädbutiker och online.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Camilla Eklind; Felicia Redegren; [2016]
    Nyckelord :Köpbeteende; kläder; e-handel; service; priskänslighet; risk; ålder; kön.;

    Sammanfattning : I och med internets utveckling har även e-handeln utvecklats och är idag en stor del av handeln. Denna studies syfte är att genom en enkätundersökning ta reda på hur konsumenterna i dagens samhälle handlar på internet och i fysiska butiker i Sverige. LÄS MER