Sökning: "Internet köpbeteende"
Visar resultat 11 - 15 av 50 uppsatser innehållade orden Internet köpbeteende.
11. Konsumenters preferenser vid valet av köpkanal
Magister-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Internet is a part of everyday life and most people are now used to shopping online. This in turn has led to the fact that companies with traditional stores lack knowledge of what their customers wants and their preferences about buying. LÄS MER
12. E-handel av livsmedel : En kvalitativ studie som undersöker hur e-service quality påverkar kundens köpbeteende
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Introduction: E-commerce has shown a large increase in the last years and constitutes a great portion of the market. This has led to a digital shift and more people choose to e-shop. This has affected the retail business, since there are new, more comfortable ways to buy your groceries. LÄS MER
13. E-handel av dagligvaror : Varför tillämpas det inte mer?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Den digitala utvecklingen har lett till en stor förändring kring hur konsumenter utför sina köp. I många branscher, exempelvis detaljhandeln, är e-handeln väldigt förekommande och börjar bli allt vanligare inom dagligvaruhandeln. LÄS MER
14. Beteenden kring returer på internet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Allt fler konsumenter vänder sig idag till e-handeln när de ska handla, vilket har visat på ett ändrat konsumentbeteende. I och med att allt fler branscher och företag anammar e-handeln och att konsumenter känner sig mer bekväma med att handla online, så ökar också returerna. LÄS MER
15. Inbound Marketing Tillvägagångssätt för företag att marknadsföra sig över internet : En kvalitativ studie inom näthandeln
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Under den senaste tiden har konsumenternas köpbeteende förändrats. Detta beror dels på att de tenderar i större grad att ignorera den reklam de får till sig och dels på grund av utvecklingen av Internet. LÄS MER