Sökning: "Jan Fast"
Visar resultat 16 - 20 av 27 uppsatser innehållade orden Jan Fast.
16. Trafiksystemets inverkan på boendemiljöers popularitet : En fallstudie av tre stadsdelar i Göteborg
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för planering och mediedesignSammanfattning : Ett övergripande mål med ämnesvalet till denna uppsats var att belysa det ibland förbisedda men nära förhållandet mellan den byggda miljön och trafikplanering. För att synliggöra denna relation valdes ett socialt perspektiv med utgångspunkt i statistik över var människor väljer att bosätta sig. LÄS MER
17. Tryggt eller otryggt? En undersökning av en offentlig plats i Karlshamn.
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för planering och mediedesignSammanfattning : Sammanfattning I detta examensarbete ska jag behandla ämnet trygghet respektive otrygghet och studera vad som kan göras genom fysisk planering för att skapa ökad trygghet på en offentlig plats i Karlshamn. En allmän plats kan definieras som ett område med fritt tillträde för allmän användning. LÄS MER
18. Hur stödjer systemutvecklingsmetoder kommunikation mellan systemutvecklare och kund?
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : Abstract This paper discusses how system development methods today support communication between system developers and their customers and end users. Today there are many system development methodologies with different aims and emphases. LÄS MER
19. Den mobila prefabriceringsfabriken : Ett nytt produktionskoncept
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Avdelningen för energi-, miljö- och byggteknikSammanfattning : This is an investigation of a mobile prefabrication factory´s competitiveness and profitability which also will result in a suggestion for a design of the factory. The mobile prefabrication factory is an idea of a new concept for production which is meant to be used in the manufacture of slab. LÄS MER
20. Green Digital Marketing in the Mobile Phone Industry : Recommendations for Sony Ericsson's GreenHeart™
Master-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Aim: This study is part of a digital activation plan that was done for Sony Ericsson’s GreenHeart™ team in the fall of 2009. The investigation presents and discusses what Sony Ericsson and its 4 main competitors (Nokia, LG, Samsung and Motorola) have done within green digital marketing and how the subject was communicated on their webpages. LÄS MER