Sökning: "Jesper Sam"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Jesper Sam.

  1. 1. Obligatorisk byrårotation och revisionskvalitet : En kvantitativ studie som undersöker revisionskvalitet i svenska publika aktiebolag genom den modifierade Jones-modellen

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Sam Jeizan; Jesper Höglund; [2022]
    Nyckelord :Byrårotation; svenska publika aktiebolag; revisionskvaliteten; diskretionära periodiseringar; modifierade Jones-modellen.;

    Sammanfattning : Forskningsfrågor: (1) Beskriva hur byrårotation påverkar revisionskvaliteten. (2) Utforska en indikation på om krav på en obligatorisk byrårotation ärnågot som bör införas för privata aktiebolag. Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur byrårotation påverkarrevisionskvaliteten i svenska publika aktiebolag. LÄS MER

  2. 2. Överspänningsskydd

    M1-uppsats, Linköpings universitet/Fordonssystem

    Författare :Jesper Hilleberg; Sam Falakeh; [2021]
    Nyckelord :Surge Protection; Surge Protection Device; Åskskydd; Överspänningsskydd; Överspänning;

    Sammanfattning : Solar Bora is a company that works to bring electricity to small villages in Africa to help them save time in cooking and other things that we nowadays forget about. Africa is the continent with the most thunder strikes in the entire world, and it is therefore common that electronics get affected by this. LÄS MER

  3. 3. Vad spelar det för roll om vi tävlar? : En kvantitativ studie om sam- och särundervisning i ämnet idrott och hälsa

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Joakim Hagström; Jesper Arvidsson; [2014]
    Nyckelord :Samundervisning; särundervisning; idrott och hälsa; idrottsundervisning; aktivitetsgrad; genus; elever; tävling;

    Sammanfattning : Syfte, frågeställningar och hypotes  Syftet med studien var att studera elevernas upplevda- och faktiska aktivitetsgrad i sam- respektive särundervisning utan tävlingsmomentet. Följande frågor användes för att besvara syftet: Hur ser den faktiska fysiska aktiviteten ut bland pojkar respektive flickor då könen är integrerade respektive separerade i undervisning utan tävlingsmoment? Hur ser den upplevda fysiska aktiviteten ut bland pojkar respektive flickor då könen är integrerade respektive separerade i undervisning utan tävlingsmoment? Studiens hypotes var att om det inte finns något inslag av tävlingsmoment i undervisningen kommer ingen signifikant skillnad kunna påvisas i varken upplevd- eller faktisk aktivitetsgrad för de olika könen i de olika undervisningsformerna. LÄS MER