Sökning: "Joakim Björn"
Visar resultat 11 - 14 av 14 uppsatser innehållade orden Joakim Björn.
11. En strategi för framgång – en studie om värdeskapande inom modeföretaget Acne Jeans
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Uppsatsens syfte är att undersöka hur och var ett företag framgångsrikt skapar och förmedlar ett immateriellt värde. En kvalitativ metod med en abduktiv ansats har använts. Empirin bygger främst på djupintervjuer med Acne Studios chefsekonom Björn Bengtsson samt chefsredaktör Martina Bonnier på Damernas Värld.. LÄS MER
12. YouTube, företagens framtida marknadsföringskanal?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: YouTube, företagens framtida marknadsföringskanal? Seminariedatum: 2008-01-18 Ämne/kurs: Attraktion och Repulsion Marknadsföring, FEKK01, Examensarbete kandidatnivå, 15hp. Författare: Björn Widerström och Joakim von Stockenström Handledare: Björn Carlsson och Roland Knutsson. LÄS MER
13. Ungdomar och identitet i skolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : I vår studie avser vi söka svar på vilken roll skolan spelar som socialt rum för ungdomars identitets- och meningsskapande. Det är en sociologisk studie där vi mer precist belyser den betydelse olika platser i skolan har för eleverna. Vi studerar även hur elever umgås, vilka man rör sig med och varför. LÄS MER
14. Funktionalitet i en farmtida version av DisCo
C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : DisCo är ett webbaserat program som utvecklades på Högskolan i Trollhättan/Uddevalla och vars syfte är att hjälpa lärare i deras arbete genom att man där kan publicera kursmaterial och kommunicera med studenter. Systemet började användas 1998 som ett verktyg vid distansundervisningen. LÄS MER