Sökning: "Johan Johanson"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Johan Johanson.

  1. 1. Kloning, överuttryck och upprening av växtakvaporinet AtSIP1;1 i Escherichia coli

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Examensarbeten i molekylärbiologi

    Författare :Johan Zhu; [2020]
    Nyckelord :Biology and Life Sciences;

    Sammanfattning : Heterologous overexpression of proteins signifies that the encoding gene of a protein in one organism is expressed in another host organism that normally does not have that gene in its genome. In basic biochemical research, this is an important method for studying various protein functions such as activity and interactions in biological processes, as well as obtaining sufficient amounts to determine protein structures. LÄS MER

  2. 2. Hjälporganisationers kommunikation

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gustav Johanson-Thor Hernebrant; Johan Andgren; Anna Olsson; [2010]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility CSR ; hjälporganisation; kommunikation; Internet; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet är att se hur och om hjälporganisationer idag kommunicerar företags CSR- engagemang (Corporate Social Responsibility) via internet, samt undersöka om bättre kommunikation via internet kan leda till ökade bidrag. Metod: Uppsatsen använder ett kvalitativt tillvägagångssätt med en abduktiv ansats som utgångspunkt. LÄS MER

  3. 3. Hur kan företag bli en del av det saudiarabiska företagsnätverket?

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Carl-Johan Ärnborg; Mimmi Andaloussi; [2009]
    Nyckelord :etableringsprocess; företagsnätverk; Saudiarabien; exportrådet; etableringsform; franchising; H M och Uppsalamodellen;

    Sammanfattning : Saudiarabien är en marknad med strikta regler för utländska företag. Detta skapar en speciell situation där de utländska företagen oftast måste använda sig av en samarbetspartner för att etablera sig på marknaden. LÄS MER