Sökning: "Johan Karlsson Stockholm"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden Johan Karlsson Stockholm.
1. An explanation to earned income disparities
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för nationalekonomi och statistik (NS)Sammanfattning : The earned income differ across municipalities in Sweden, where Stockholm is the location with the highest average earned income. One can ask whether this is depending on higher educational attainment, the disparity in population size and house prices. LÄS MER
2. The Effect of Open-end Index Revisions - A study of market efficiency on the Swedish Stock Exchange
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för finansiell ekonomiSammanfattning : This study acknowledges the Swedish stock exchange's alignment with the efficient market hypothesis by analysing the change of constituents of the open-end OMX Stockholm Benchmark Index through an event study. We find evidence of abnormal return at the date of announcement for inclusions and exclusions. LÄS MER
3. Insider trading and excess returns: Evidence from the Swedish stock market
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för finansiell ekonomiSammanfattning : This paper aims to examine whether there exist short-term excess returns following insider transactions on the Swedish stock market and, if that is the case, explore whether they differ depending on corporate position of the insider. Based on the results in the first part of the paper, an investigation will be conducted to determine whether outside investors can generate excess returns by pursuing a replicating trading strategy. LÄS MER
4. Nyregionaliseringen i Sverige : Social, ekonomisk eller politisk
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
5. Platsmarknadsföring i Uppsala och Knivsta kommun : Platsen som varumärke
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionenSammanfattning : Denna uppsats behandlar ämnesområdet platsmarknadsföring. Syftet är att studera hur platsmarknadsföring används av Uppsala och Knivsta kommun i praktiken. En analys av teorin, som mestadels är tagen från Ashworth (2009) och Jansson & Power (2006), kommer göras för att besvara frågeställningarna. LÄS MER