Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Regional Variations of Housing Supply Elasticity in Sweden : A VECM Approach

    Master-uppsats, KTH/Fastighetsföretagande och finansiella system

    Författare :Micaela Hermansson; Julia Panagio; [2023]
    Nyckelord : Housing Supply ; Price Elasticity ; Housing Market ; VECM ; Bostadsutbud ; Priselasticitet ; Bostadsmarknaden ; VECM ;

    Sammanfattning : This master's thesis seeks to determine the price elasticity of the Swedish housing supply through a vector error-correction model. The elasticities are estimated on a municipal, county and national level using data for the period 1992-2021. LÄS MER

  2. 2. BankID - ett verktyg för frihet eller förtryck? En studie om det digitala utanförskapet som effekt av arbetet för digital inkludering

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Julia Lindkvist; Åsa Hermansson; [2023]
    Nyckelord :BankID; cyberutopism; digital identitet; digital inkludering; digitalisering; digital klyfta; digitalt samhälle; digitalt utanförskap; e-legitimation; konsumtionssamhället; marginaliserade grupper; Social Sciences;

    Sammanfattning : I det moderna samhället fungerar digital delaktighet som en social symbol eftersom digital teknik uppfattas som magisk, och därför strävar beslutsfattare efter att se till att alla kan dra nytta av digitaliseringens fördelar. I Sverige används det vedertagna begreppet digital inkludering för att samtliga medborgare ska bli en del av det digitala samhället och för att överbrygga den digitala klyfta som uppstått i takt med den accelererande digitaliseringen. LÄS MER

  3. 3. Körsbäret på toppen : En kvalitativ studie om företags förmåner och anställdas upplevelser av dem.

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Amanda Stenberg; Julia Hermansson; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Transmedialt berättande som marknadsföringsverktyg - Ett praktiskt arbete som deltagande design som metod

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Albin Sturesson; Julia Hermansson; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Transmedialt berättande som marknadsföringsverktyg - En studie med deltagande design som arbetsprocess

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Albin Sturesson; Julia Hermansson; [2018]
    Nyckelord :transmedia; storytelling; marketing; campaign; participatory; engagement; collective intelligence; interaction; participatory design; transmedialt berättande; marknadsföringsverktyg; kampanj; deltagande; engagemang; kollektiv intelligens; interaktion; deltagande design;

    Sammanfattning : Det kan idag vara svårt för företag att engagera sin publik på grund av allt innehåll som ständigtpubliceras. Transmedialt berättande har kommit att bli ett begrepp som tillåter publik attinteragera med innehållet och sprida det vidare. LÄS MER