Sökning: "KRAV- varumärke"

Visar resultat 1 - 5 av 169 uppsatser innehållade orden KRAV- varumärke.

  1. 1. BORTOM DE FYRA VÄGGARNA: UPPBYGGNADEN AV UPPLEVELSEHOTELLENS VARUMÄRKEN I ETT HYPERANSLUTET SAMHÄLLE

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Jessica Lahti; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har resulterat i ett hyperanslutet samhälle som påverkat förutsättningarna förvarumärkesbyggandet i en takt som aldrig någonsin tidigare skådats. Konceptethyperanslutning hänvisar till den ökade informationstillgängligheten, hastigheten avinformationsspridning och tillväxten av nätverk som skapats kopplat till enhet-till-enhet-anslutning mellan smarta enheter. LÄS MER

  2. 2. Skoglig certifiering, inverkan på företag och skogsägarföreningar

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Forest Economics

    Författare :Lovisa Eriksson; Jakob Nowik; [2023]
    Nyckelord :EU; FSC; lönsamhet; PEFC; skoglig certifiering;

    Sammanfattning : Det svenska skogsbruket har under senaste åren blivit inriktat mot en breddad syn på hållbarhet genom en rad lagförändringar som ställer krav på skogsägare. Skogsägare kan genom skogscertifieringsorganisationerna FSC och PEFC certifiera sig och visa att markägaren ställer högre krav på sitt skogsbruk än vad lagen kräver. LÄS MER

  3. 3. CSR – knepet att LYFTa sitt varumärke? - En retorisk textanalys av varumärket LYFT ur ett CSR-perspektiv

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Elika Shafei; Sara Attermalm; [2022-02-10]
    Nyckelord :LYFT; CSR; Corporate Social Responsibility; tobaksfritt snus; legitimitet; retorisk textanalys;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur det tobaksfria snusföretaget LYFT kommunicerar sitt varumärke utifrån CSR för att erhålla legitimitet. Teori: CSR-pyramiden, ansvarsprofilering, ansvarsretorik, legitimitet. Metod: Kritisk retorikanalys. Material: Innehåll från LYFTs hemsida samt tre inlägg på @lyft_sveriges instagramkonto. LÄS MER

  4. 4. Samhällsengagemang i kombination med vinstmaximering : En analys av fastighetsbolagens närvaro i särskilt utsatta områden

    Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Viktor Möllersten; Nabil Hossain; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Fastighetsbranschen har länge berörts av hållbarhet men under de senaste åren har den sociala aspekten blivit mer aktuell. Idag bor det över en halv miljon människor i områden med låg socioekonomisk status och hög kriminalitet. Utsatta områden präglas av sociala utmaningar och ett nedgånget bostadsbestånd. LÄS MER

  5. 5. Metaverse och dess betydelse för virtuellt samarbete i organisationer : En kvalitativ studie om Metaverse och dess potential samt utmaningar för virtuellt samarbete i organisationer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Carl Johan Lippe Nilsson; Rasmus Eriksson; [2022]
    Nyckelord :Metaverse; virtual communication; collaboration; virtual teams; virtual environment; Metaverse; virtuell kommunikation; samarbete; virtuella teams; virtuella miljöer;

    Sammanfattning : Begreppet Metaverse har på senare tid uppmärksammats som det allra hetaste området inom IT-branschen, före både kryptovaluta och artificiell intelligens. En stor anledning till detta är att Facebook valt att döpa om sitt varumärke till Meta och tydligt indikerat vad som är deras framtidsvision. LÄS MER