Sökning: "Karin Sjögren"

Visar resultat 11 - 14 av 14 uppsatser innehållade orden Karin Sjögren.

  1. 11. ...folkmusikportalen.se : En mötespunkt på Internet?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen Musikhögskolan Ingesund

    Författare :Pia-Karin Sjögren; [2008]
    Nyckelord :Portal; folkmusic; Internet; discussion board; meeting; Portal; folkmusik; Internet; diskussionsforum; möte;

    Sammanfattning : Jag har undersökt vad människor i Folkmusiksverige vill läsa om på en kommande internetportal, folkmusikportalen.se. Detta har jag gjort genom en enkät, som låg på Internet och var öppen i två veckor. Jag fick in 81 svar. LÄS MER

  2. 12. IAS/IFRS 2005-En uppföljande studie

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Josef Karlström; Karin Sjögren; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Från och med årsskiftet 2004/2005 ska alla noterade koncerner inom EU redovisa enligt IAS/IFRS 2005. Regeringen gjorde i IAS-förordningen bedömningen att övergången till IAS/IFRS underlättar jämförbarheten mellan svenska och utländska företag och innebär att det blir lättare för svenska företag att etablera sig utomlands. LÄS MER

  3. 13. Lekarbete en specialpedagogisk metod för barn till utlandsfödda föräldrar. (Play pedagogy A special need method for children of abroad born parents)

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Karin Sjögren; Lena Wernerheim; [2005]
    Nyckelord :Kasam; lekarbete; salutogenes; specialpedagogik;

    Sammanfattning : Syftet med följande arbete var att undersöka lekarbetspedagogers uppfattning om lekarbetets betydelse, när det gäller utveckling och lärande hos barn till utlandsfödda föräldrar, utanför Skandinavien. Vi analyserade vårt arbete utifrån ett salutogent perspektiv. Arbetet ger en översikt över lek, lekarbete och lekarbetspedagogik. LÄS MER

  4. 14. EN HOLISTISK SYN PÅ KUNDRELATIONER Riktlinjer för utvecklande av kundrelationer med hjälp av IT

    D-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Karin Sjögren; [2003]
    Nyckelord :Kundrelationer; CRM; Customer Relationship Management; värdestjärna;

    Sammanfattning : Denna uppsats söker belysa hur företag kan bli konkurrenskraftiga genom att arbeta aktivt med kundrelationer med hjälp av IT. Frågan som ställdes var: Vad bör företag beakta, såväl organisatoriskt som tekniskt, när de vill utveckla sina kundrelationer? Uppsatsen skrevs utifrån ett hermeneutiskt förhållningssätt och med en kvalitativ metodansats. LÄS MER