Sökning: "Key individual"

Visar resultat 1 - 5 av 1516 uppsatser innehållade orden Key individual.

  1. 1. Real vs Reel: Drivers of Consumer Engagement in Online Brand Communities. A Netnographic Study on Red Bull’s Facebook Brand Page

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Moa Lind; Malin Morup; [2024-02-12]
    Nyckelord :Consumer engagement; online brand communities; social media; netnography; authenticity; disengagement; relationship marketing;

    Sammanfattning : Online brand communities contribute to companies by being a digital extension of the brand, enabling a diversified complementary market, and constituting a driving marketing force through consumer engagement. However, with great opportunities comes also great responsibilities, and its challenges. LÄS MER

  2. 2. KONTRASTERANDE VÄGAR TILL EKONOMISK TILLVÄXT En jämförande studie av utländska direktinvesteringars inverkan i Serbien och Montenegro

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Toni Lijesnic; [2024-02-06]
    Nyckelord :Utländska direktinvesteringar; BNP per capita; Sysselsättningsgraden; Montenegro; Serbien; Institutionell kvalitet; Spill-over effekter;

    Sammanfattning : Foreign direct investment (FDI) is widely regarded as a significant catalyst for economic development especially in emerging and developing economies. While previous research has found different effects from foreign direct investments in different countries this study aims to explore the varying effects of FDI in Serbia and Montenegro. LÄS MER

  3. 3. Simulating Mobility of Large Population using Mobile Application Data

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :Mattias Rydström; Diana Salim; [2024-01-23]
    Nyckelord :Human mobility; mobile application data; synthesize activity plans;

    Sammanfattning : Understanding people’s travel patterns and knowing the frequency of their travel activities provide important insights for effective transport management and infrastructure planning. While traditional travel surveys have historically contributed to this valuable information, they come with shortcomings such as being expensive to collect, easily outdated, and having short time coverage. LÄS MER

  4. 4. “Man anpassar sig för att överleva” : En studie om lärande- och anpassningsprocesser hos svenskar med internationella arbetsplatser.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningssociologi

    Författare :Dania Jihad; Yasmine Rghif; [2024]
    Nyckelord :Keywords: Cultural Adaptation; International workplace; Multicultural Work Environments; Working abroad.; Nyckelord: Kulturell Anpassning; Internationella Arbetsplatser; Multikulturella Arbetsmiljöer; Utlandsarbete;

    Sammanfattning : Abstract (sv): Denna uppsats undersöker de lärande- anpassningsprocesser som svenskar genomgår när de etablerar sig på internationella arbetsplatser. Med fokus på svenskar som arbetar i olika länder utgår studien från dessa två forskningsfrågor: Hur beskriver svenskar sina erfarenheter av att etablera sig på en arbetsplats utomlands? Vilka möjligheter och utmaningar identifierar svenskar i dessa sociala lärande- och anpassningsprocesser? Studien besvarar dessa frågor genom en kvalitativ ansats med semistrukturerade intervjuer för att utforska individuella erfarenheter av kulturell och professionell anpassning. LÄS MER

  5. 5. Generation Z - Lojalitetens fiende?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Caroline Hamilton Henze; Linn Andreasson; Sofia Lind; [2024]
    Nyckelord :Varumärkeslojalitet; Lojalitetsprogram; Generation Z; Engagemang; Trender.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: “Generation Z - Lojalitetens fiende?”. En kvalitativ studie om Generation Zs relation till varumärkeslojalitet. Seminariedatum: 2024-01-11 Ämne/Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå. LÄS MER