Sökning: "Kommentarsfunktioner"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet Kommentarsfunktioner.

  1. 1. ”Vi försöker vara mer än ett vanligt klädföretag” : En kvalitativ studie om influencergrundade företag och hur de använder sig av sociala- medieplattformar i relationsbyggande syfte

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Riddi Durrani; [2022]
    Nyckelord :Influencer-based companies; social interaction; affordance; heuristic evaluation; Influencergrundade företag; social interaktion; affordance; heuristisk utvärdering;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to examinate how influencer-based companies use social-media platforms with the aim of understanding how these companies build relationships with customers through content and platform design. This has been studied with the help of a heuristic evaluation which has been complemented with the use of a content analysis. LÄS MER

  2. 2. Det krävs två för att dansa tango : Om svenska webbjournalisters publiksyn

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Inga Smirnova; Ella Hopf Berger; [2012]
    Nyckelord :Användargenererat material; Bloggar; Kommentarsfunktioner; Publiksyn; Sociala medier; Webbjournalistik;

    Sammanfattning : Tidigare forskning har visat att journalisters publiksyn präglats av att de sett sin publik som en passiv part, en mottagare av det material som publicerats eller som en uppdragsgivare för det material som skall publiceras. Webben har gett det journalistiska yrkesfältet nya verktyg via vilka publiken kan delta och påverka nyhetsflödet. LÄS MER

  3. 3. Kommentera här! : En kvalitativ studie om nyhetssajters kommentarsfunktioner

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och it

    Författare :Johan Thorsell; [2011]
    Nyckelord :Comment fields; news sites; Kommentarsfält; nyhetssajt;

    Sammanfattning : Studien tar avstamp i den diskussion som förts kring nyhetssajternas kommentarsfält. Diskussionen kulminerade under sommaren 2011 då flera nyhetssajter ändrade sina förhållningsregler och vissa fall även de tekniska lösningar som användes. LÄS MER