Sökning: "Kommersialisering audit"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Kommersialisering audit.

  1. 1. Konsultation vs. Oberoendet : en studie om revisionsbyråers tjänster ur intressenternas perspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälle

    Författare :Robin Christensen; Hugo Feldt; [2016]
    Nyckelord :auditing; non-audit services; NAS; independence; corporate stakeholders; commercialization; agency theory; stakeholder theory; revisions; konsulttjänster; oberoende; företagsintressenter; kommersialisering; agentteori; intressentteori;

    Sammanfattning : Revisorsyrket utvecklas ständigt. Från att tidigare ha ansetts vara en räknande ensamvarg sittandes på sitt kontor är nu revisorn en fullfjädrad konsult med kommunikation som sin vardagliga huvudsyssla. LÄS MER

  2. 2. Utmaningen som möts idag utvecklar styrkan som behövs imorgon : en studie om teamresiliens i revisionsteam

    Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälle

    Författare :Linn Persson Zetterström; Christian Tingecz; [2016]
    Nyckelord :Teamresiliens; teamarbetskrav; utmaningar; organisationskultur; revisionsteam;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att förklara sambandet mellan teamarbetskrav och teamresiliens i revisionsteam och hur organisationskulturen påverkar detta samband. Teori: Studien behandlar främst professionsteorin, kontingensteorin, gruppbeteendeteori samt teorier beträffande arbetskrav. LÄS MER

  3. 3. Kan ett belöningssystem lindra upplevd tidspress? : En kvantitativ studie om yttre monetära och inre icke-monetära belöningars påverkan på revisorns upplevda TBP

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälle

    Författare :Daniel Klasson; Mattias Sandgren; [2016]
    Nyckelord :Time pressure; time budget pressure; remuneration; reward system; intrinsic; extrinsic; Tidspress; upplevd TBP; belöningssystem; motivation; belöningar;

    Sammanfattning : Revisorn ska verka för allmänhetens bästa (Volcker, 2002) men verkligheten är långt mer komplicerad. Den allokerade tiden per uppdrag (tidsbudget) har minskat till följd av revisionsbranschens kommersialisering. LÄS MER

  4. 4. Konsultation vs. Oberoendet : En studie om revisionsbyråers tjänster ur intressenternas perspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälle

    Författare :Robin Christensen; Hugo Feldt; [2016]
    Nyckelord :Revisions; konsulttjänster; oberoende; företagsintressenter; kommersialisering; agentteorin; intressentteorin;

    Sammanfattning : Sammanfattning Revisorsyrket utvecklas ständigt. Från att tidigare ha ansetts vara en räknande ensamvarg sittandes på sitt kontor är nu revisorn en fullfjädrad konsult med kommunikation som sin vardagliga huvudsyssla. LÄS MER

  5. 5. Den förändrade revisionsbranschen : en studie om hur en ökad kommerisialisering inom revisionsbranschen påverkar revisorers well-being

    Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälle

    Författare :Karoline Karlsson; Emmy Vinberg; [2014]
    Nyckelord :Audit industry; Audit firms; Auditor; Commercialization; Well-being; Revisionsbranschen; Revisionsbyrå; Revisorer; Kommersialisering; Well-being;

    Sammanfattning : En studie om hur en ökad kommersialisering inom revisionsbranschen påverkar revisorers well-being. Begreppet kommersialisering representeras av de tre aspekterna marknadsorientering, kundorientering och affärsorientering medan well-being aspekten representeras av lycka, arbetstillfredsställelse och arbetsmiljö. LÄS MER