Sökning: "Kundanpassning"

Visar resultat 21 - 25 av 99 uppsatser innehållade ordet Kundanpassning.

  1. 21. Dynamic Pricing : A Matter of Attitude

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johanna Holmqvist Larsson; Fanny Tapper; [2019]
    Nyckelord :dynamic pricing; surge pricing; robo-pricing; algorithmic pricing; price discrimination; dynamisk prissättning; prisdiskriminering;

    Sammanfattning : Tillämpningen av dynamisk prissättning har förenklats i och med digitaliseringens framväxt. Med den ökade tillgången till kunddata kan företag idag kartlägga kundernas köpbeteende och genom algoritmer anpassa priserna därefter. Identiska varor och tjänster kan på så sätt prissättas annorlunda. LÄS MER

  2. 22. Är ett knapptryck mer värt än ett handslag? : En fallstudie inom banksektorn med inriktning relationsmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Hanna Persson; Emilia Andersson; [2019]
    Nyckelord :Customer relations; Service quality; Servicescape; Value; Loyalty; Kundrelationer; Servicekvalitet; Servicelandskap; Värde; Lojalitet;

    Sammanfattning : Syfte och forskningsfrågor: Syftet är att undersöka tjänsteföretags insatser för att skapa servicekvalitet och goda kundrelationer, med hänsyn till de möjlighet som den digitala utvecklingen medför. 1. Vilka insatser står i centrum för det fysiska mötet respektive virtuella kontakterna? 2. LÄS MER

  3. 23. Dynamic Pricing : A Matter of Attitude

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johanna Holmqvist Larsson; Fanny Tapper; [2019]
    Nyckelord :dynamic pricing;

    Sammanfattning : Tillämpningen av dynamisk prissättning har förenklats genom digitaliseringens framväxt. Med den ökade tillgången till kunddata kan företag idag kartlägga kundernas köpbeteende och genom algoritmer anpassa priserna därefter. Identiska varor och tjänster kan således prissättas, utefter kundens köpvillighet. LÄS MER

  4. 24. Design for Additive Manufacturing - A methodology.

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Malin Sandell; Saga Fors; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Additive manufacturing (AM), sometimes called 3D-printing is a group of manufacturing technologies that build up a product using a layer by layer technique and provides new ways of manufacturing parts and products. The Company in this thesis wants to make AM a tool in their manufacturing toolbox. LÄS MER

  5. 25. Spelifiering inom rekryteringsprocesser : En kvalitativ fallstudie av det spelifierade rekryteringsverktyget Skyrise City

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Johanne Anthonisen; Rickard Malmström; [2019]
    Nyckelord :Spelifiering; seriösa spel; game; gamified assessment; game-based assessment; rekrytering;

    Sammanfattning : Effektiv rekrytering är en viktig faktor för att ett företag ska bli framgångsrikt. För att hamna i framkant inom rekrytering har företag börjat använda alternativa tillvägagångssätt. En metod som blir allt mer vanligt förekommande inom rekrytering är spelifiering. LÄS MER