Sökning: "Kundtyper"

Visar resultat 6 - 8 av 8 uppsatser innehållade ordet Kundtyper.

  1. 6. Personalens säljteknik inom detaljhandeln : Hur kunder uppfattar servicen

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Pernilla Vigstrand Stenberg; Sofie Lagset; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Konsumtionen av skor och kläder har ökat med 50 % mellan åren 2000 och 2010. Detta gör att skobranschen är ytterst intressant att kolla närmare på i synnerhet då landets skokedjor fått nedslag på servicen enligt en undersökning som DN genomfört. LÄS MER

  2. 7. Tidsbokning som Intelligent system Konsten att uppskatta tid

    C-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologi

    Författare :Johan Hultqvist; Mattias Johansson; [2009-06-30]
    Nyckelord :Artificiell intelligens; människa- datorinteraktion; expertsystem; personas; planering; schemaläggning; tidsbokning;

    Sammanfattning : Ett av de mest grundläggande problemen som människan har försökt att lösa med hjälp av artificiell intelligens, är bedömning och schemaläggning av tid. Anledningen till detta är att tidsoptimering kan leda till en effektivare verksamhet och leda till kostnadsbesparingar. LÄS MER

  3. 8. Bankbranschen – Den nya konkurrenssituationen utifrån bransch- och kundperspektiv

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Peter Jeppsson; Andreas Paulson; Per Ullmar; [2005]
    Nyckelord :bankbranschen; kundlojalitet; nischbanker; omställningskostnader; trögrörlighet; uppstickarbanker; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet är att, utifrån ett branschperspektiv och ett kundperspektiv, finna orsaker till varför de traditionella bankerna lyckas behålla sin dominerande ställning trots konkurrensen från uppstickarbankerna. Vi ämnar även visa vilka kundtyper som tjänar mest på ett aktivt val av bank. LÄS MER