Sökning: "Kvalitativ observation butik"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden Kvalitativ observation butik.

  1. 1. Storytelling hos hjälporganisationer : en växande bransch

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jennifer Jonasson; Carolina Levinsson; [2020]
    Nyckelord :storytelling; stories; second hand; charity; brand meaning; storytelling; berättelser; second hand; välgörenhet; varumärkesbetydelse;

    Sammanfattning : Det finns i dagens samhälle en uppåtgående trend när det kommer till att ta socialt ansvar – hos såväl privatpersoner som organisationer. Att agera hållbart är sålunda ett omtalat ämne som debatteras nu mer än någonsin tidigare. Ett sätt att agera hållbart är att konsumera second hand. LÄS MER

  2. 2. Tyst Kunskap : En kvalitativ studie om hur tyst kunskap tas tillvara på inom detaljhandeln

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Kani Korshed Lejon; Ludvig Millqvist; [2019]
    Nyckelord :tacit knowledge; situated learning; legitimate peripheral participation; tyst kunskap; situerat lärande; legitimt perifert deltagande;

    Sammanfattning : In a society where knowledge is more and more valuable, every moment that knowledge can be shared between colleagues is of great importance. According to our earlier personal experiences, we thought that organizations prioritised explicit knowledge and not tacit knowledge. LÄS MER

  3. 3. Fast fashion kontra hållbar konsumtion : En studie om konsumenters attityder kring ekologiska produkter i fast fashion företag

    Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Seatbyoel Wallin; Elvira Rusid; [2015]
    Nyckelord :Fast fashion; attitudes; organic clothes; visual merchandising; hangtag; Fast fashion; attityder; ekologiska kläder; butikskommunikation; hangtag;

    Sammanfattning : Klädindustrin har förändrats betydligt de senaste 30 åren. Detta har lett till nya affärsmodeller som bygger på trendigt, billigt och snabbt mode. Dessa affärskoncept benämns fast fashion och i Sverige finns kedjeföretagen H & M, Lindex och Gina Tricot för att nämna några. LÄS MER

  4. 4. Värderingar som styrmedel : en studie av Clas Ohlson ur ett nyinstitutionellt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Sociologiska institutionen

    Författare :Aisha Lundström; Emelie Rotman; [2013]
    Nyckelord :Values; Neoinstitutional theory; Decoupling; Legitimacy and Isomorphism; Värderingar; Nyinstitutionell teori; Lösa kopplingar; Legitimitet och Isomorfism;

    Sammanfattning : Values, where an organization describes the attitude its members should have towards their work, are being used to a larger extent than before. The neoinstitutional theory describes organizations’ attempts to create legitimacy through activities that are not really connected to their core activities. LÄS MER

  5. 5. Exponering i butiken - Hur kan butiker i klädesbranschen använda ytor, designfaktorer och exponeringstekniker för att uppmärksamma kunderna på deras sortiment?

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Lise Andersson; [2012]
    Nyckelord :exponering; klädbutik; ytor; designfaktorer; exponeringstekniker;

    Sammanfattning : För att stå ut på marknaden och från sina konkurrenter är det viktigt att veta hur det går att arbeta med att presentera och uppmärksamma kunden på sitt sortiment. Vid exponering av sina varor är det bra att tänka på hur butiken på ett effektivt sätt kan arbeta med sortimentet och ytorna i butiken, designfaktorer samt olika exponeringstekniker. LÄS MER