Sökning: "Kvalitativ studie äkthet"

Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade orden Kvalitativ studie äkthet.

  1. 1. Selfie med Syfte: Influencers som aktivister

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elma Hrnjic; Sandra Sjöström; [2024]
    Nyckelord :Influenceraktivism; Varumärkesaktivism; Konsumentupplevelser; Influencer; Varumärkesautenticitet.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Influenceraktivism - En kvalitativ studie med narrativ ansats för att ta del av svenska konsumenters upplevelser när influencers använder varumärkesaktivism i sitt varumärke. Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15HP Författare: Elma Hrnjic och Sandra Emelie Sjöström Handledare: Sofia Ulver Nyckelord: Influenceraktivism, Varumärkesaktivism, Konsumentupplevelser, Influencer, Varumärkesautenticitet Syfte: Det övergripande syftet med studien är att undersöka svenska konsumenternas upplevelse när svenska influencers engagerar varumärkesaktivism i sina kanaler på sociala medier. LÄS MER

  2. 2. To be or not to BeReal : En kvalitativ intervjustudie om hur användare upplever och använder den sociala medieplattformen BeReal

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Alice Berg; [2023]
    Nyckelord :BeReal; interaktionsmöjligheter; intrycksstyrning; motivationer; sociala medier; självrepresentation; uses and gratification; äkthet;

    Sammanfattning : Detta är en kvalitativ användarstudie där syftet är att få en ökad förståelse av hur användare av den sociala mediaplattformen BeReal ser på sin användning. Specifikt vill studien få fram vad det är som motiverar användare, hur de ser på självrepresentationen på plattformen samt vilken roll plattformens interaktionsmöjligheter har. LÄS MER

  3. 3. Konsumenters uppfattning om äkthet inom influencers reklam på Instagram : En kvalitativ studie om konsumenters upplevelser av autenticitet inom influencers reklam

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Leen Jumaa; Pahyam Ali; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; Authenticity; Advertising; Electronic Word-of-Mouth; Consumers trust; Influencer marketing; Autenticitet; Reklam; Elektronisk Word-of-Mouth; Konsumenternas förtroende;

    Sammanfattning : Sociala medier har blivit dynamiskt runt om i världen, det utvecklas ständigt och tar nya varianter. Den digitala utvecklingen har lett till övergången från massmarknadsföring till en alltmer trendig influencer marketing. LÄS MER

  4. 4. Ekonomi- och verksamhetsstyrning i tillverkande SME:s : En flerfallstudie om ekonomi- och verksamhetsstyrningen i framgångsrika tillverkande SME:s

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Martin Lundell; Haris Kadiric; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Ekonomi- och verksamhetsstyrning i tillverkande SMEs.    Undertitel: En flerfallstudie om ekonomi- och verksamhetsstyrningen i framgångsrika tillverkande SME:s  Bakgrund och problemdiskussion: Definition av ekonomi- och verksamhetsstyrning i SME:s samt allmän information om SMEs. LÄS MER

  5. 5. Influenser-marknadsföring : En kvalitativ studie huruvida influenser-marknadsföring påverkar konsumentens köpbeteende utifrån ett trovärdighetsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Jennifer Hindi; Lukas Izgin; [2022]
    Nyckelord :Marknadsföring; influenser marknadsföring; köpbeteende; trovärdighet;

    Sammanfattning : Vi lever under en digitaliserad miljö som konstant bidrar med en förändrad och utvecklad marknadsföring. Genom att individen numera är aktiv inom en digitaliserade miljön, har det resulterat till en ny variant av marknadsföringsstrategi. LÄS MER