Sökning: "Lärare-elev relationer"
Visar resultat 36 - 40 av 40 uppsatser innehållade orden Lärare-elev relationer.
36. Kommunikation och relation mellan lärare elev via IKT : En kvalitativ studie av elevers erfarenhet i gymnasiet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för teknik, TEKSammanfattning : Vad som är en god relation till eleverna och hur det skapas via kommunikation är en kunskap som lärare hanterar dagligen i sin yrkesroll. Vi ser ett problem i relationen kring lärare elev relationen om vi lärare inte möter upp våra elever via IKT. LÄS MER
37. "Sedd, hörd och älskad" En studie om lärares relationsarbete för ökad motivation i ämnet idrott och hälsa
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/HälsoakademinSammanfattning : Ämnet idrott och hälsa är ett av skolans populäraste ämnen, men inte för alla. Många elever upplever en utsatthet, vilket inte stämmer överens med kursplanens intentioner. LÄS MER
38. En möjlighet eller en otrygghet. : Hur visstidsanställda gymnasielärare upplever sin arbetssituation.
Magister-uppsats, Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPISammanfattning : Antalet visstidsanställningar har ökat markant i Sverige de senaste tio åren. Vidare är det allmänt känt att läraruppdraget är förknippat med höga arbetskrav. Lärare idag förväntas knyta goda relationer till såväl elever som kollegor för att nå upp till yrkeskraven. LÄS MER
39. Gymnasielärares syn på lärare-elev-relationen
Kandidat-uppsats, Humanvetenskapliga institutionenSammanfattning : Syftet med min undersökning var att ta reda på lärares syn på lärare-elev-relationen. I min rapport belyser jag vad som karaktäriserar en god lärare-elev-relation, hur en god relation etableras, vilken betydelse en god lärare-elev-relation har, samt vilka hinder och svårigheter som lärarna upplever sig ha för att kunna etablera goda elevrelationer. LÄS MER
40. Lärares uppfattningar av samspel i undervisningen
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för managementSammanfattning : Syftet med studien är att nå en ökad förståelse av lärares uppfattningar av samspelet som pågår i klassrummet mellan lärare och elev. Ansatsen som används är inspirerad av den fenomenografiska. LÄS MER