Sökning: "Laborativa inslag"
Visar resultat 21 - 25 av 32 uppsatser innehållade orden Laborativa inslag.
21. Laborativ geometriundervisning i olika åldersgrupper : En intervjustudie med lärare från förskola till gymnasium
M1-uppsats, Institutionen för matematik och matematisk statistikSammanfattning : Utvärderingar visar att svenska elevers kunskaper i geometri har försämrats under de senaste decennierna och att dagens elever upplever geometri som ett av de svårare områdena i matematikkurserna. Samtidigt finns det forskningsresultat som säger att laborativa arbetsformer kan öka elevernas intresse, motivation, inställning och självförtroende gällande matematikämnet. LÄS MER
22. Laborativa inslag - varför inte? - En kvalitativ studie om lärares förhållningssätt och arbete med laborationer i sin matematikundervisning
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Undervisning med laborativa arbetsätt utgör en liten men positiv del av undervisningen. Bristen på laborativaarbetsformer har därför gjort oss intresserade och syftet med studien är att studera denna fråga. LÄS MER
23. Matte är mer : Elevers uppfattningar om matematikinlärning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för beteendevetenskap och lärande; UtbildningsvetenskapSammanfattning : Syftet med studien är att utifrån ett elevperspektiv beskriva och analysera elevernas lärande i matematik, syftet med ämnet, vilka strategier de använder samt hur de uppfattar sin delaktighet i undervisningen.Utifrån ett elevperspektiv använde jag mig av en kvalitativ metodansats. LÄS MER
24. Vilken undervisning kan främja intresset för biologi?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPISammanfattning : Denna studie syftar till att belysa vilka arbetssätt som kan öka elevers intresse för ämnet biologi. Vi menar att en undervisning som präglas av laborativa inslag främjar elevers intresse för biologi. LÄS MER
25. Hur arbetar lärare med laborativ matematik? : En kvalitativ studie om hur fyra lärare arbetar främstmed avseende på laborativa inslag i undervisningen igrundskolan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, LärarutbildningenSammanfattning : The objective of this research is to unveil how respective teacher consider about the laboratory working methods in mathematics. The research even includes answers to questions such as, what approaches and attitudes the teachers have and the methods they use when instructing their students when teaching mathematics, what the materials used by the teachers are and how important working creatively is to help the students develop their logical thinking. LÄS MER