Sökning: "Linda Hallberg"

Visar resultat 11 - 13 av 13 uppsatser innehållade orden Linda Hallberg.

  1. 11. Det var bättre förr- En kvalitativ studie om pedagogers tankar om koncentrationssvårigheter

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Linda Hallberg; [2009]
    Nyckelord :Koncentrationssvårigheter; ADHD; Systemteori; Str;

    Sammanfattning : Syftet med studien har varit att ge en bild av pedagogers tankar kring sambandet mellankoncentrationssvårigheter och lärandemiljön. Följande frågeställningar har använts; Vilken syn har pedagogerna på koncentrationssvårigheter hos eleverna? Hur beskriver de att de arbetar för att möljiggöra en god lärande miljö för elever med koncentrationssvårigheter? Vad tycker de är viktigt att tänka på då man bemöter barn med koncentrationssvårigheter?Vi tittade även på om det fanns någon skillnad mellan uppfattningarna hos pedagogerna i de olikaåldersgrupperna. LÄS MER

  2. 12. Årsredovisningen som beslutsunderlag vid köp av bostadsrätt. : En undersökning i HSB-bostadsrättsföreningar.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Josefine Backlund; Linda Hallberg; [2008]
    Nyckelord :Årsredovisning; HSB; bostadsrätt; beslutsunderlag; enkätundersökning;

    Sammanfattning : När en person ska köpa en bostadsrätt finns det många faktorer som bör beaktas. Enbetydelsefull faktor är att ta reda på hur bostadsrättsföreningens ekonomi ser ut, något somköparen bör studera och analysera. Ett tillvägagångssätt för att göra detta kan vara att granskabostadsrättsföreningens årsredovisning. LÄS MER

  3. 13. Förpackningsimitation i daglivaruhandeln - Är det möjligt för återförsäljare att stjäla ett etablerat varumärkes personlighet?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Niklas Persson; Linda Tjärdal; Henrik Hallberg; [2004]
    Nyckelord :Dagligvaruhandel; Förpackning; Imitation; Varumärkesidentitet; EVM; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Förpackningsimitation i dagligvaruhandeln – Är det möjligt för återförsäljare att stjäla ett etablerat varumärkes personlighet? En kvantitativt genomförd undersökning på den svenska daglivarubranschen.... LÄS MER