Sökning: "Linda Hellberg"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Linda Hellberg.
1. Effekter av IFRS 16 ur ett jämförbarhetsperspektiv
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Title: Effects of IFRS 16 from a comparative perspective Seminar date: 2019-06-05 Course: FEKH69, Degree Project Undergraduate level, Business Administration, Undergraduate level, 15 University Credit Points Authors: Annette Everum, Robin Hellberg och Emma Ivarsson Advisor: Peter W. Jönsson Key words: Comparability, leasing, IFRS 16, capitalization, key ratio Purpose: The purpose of this report is to describe and analyze the initial effects of the implementation of IFRS 16. LÄS MER
2. Inomhusklimat i studentbostad : En studie om det termiska inomhusklimatet på Åkarhagsgatan 1 i Västerås
M1-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Nowadays most people tend to spend a major part of their lives indoors; therefore, the importance of withholding a good internal environment in our buildings is essential. What follows, the thermal indoor climate is strongly influencing the quality and comfort of life in residential areas. LÄS MER
3. Lärare; den utsatta yrkesgruppen : En undersökning om lärare, återhämtning och välmående
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för hälsovetenskapSammanfattning : .... LÄS MER
4. Ensamhetens hav : Äldres upplevelser av ensamhet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)Sammanfattning : Antalet äldre ökar både nationellt och internationellt. Ensamhet har rapporterats vara vanligare hos den äldre generationen och kan komma att bli ett växande hälsoproblem. Sjuksköterskan bör ha förmåga att stödja de äldre så att de kan bilda en meningsfull tillvaro både individuellt och i samspel med andra människor. LÄS MER
5. NEW MARKETING TOOLS AND REPUTATIONAL RISKS : A STUDY ABOUT MANAGING THE REPUTATIONAL RISKS THAT GUERRILLA MARKETING BRINGS ALONG
Magister-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Guerrilla marketing is a relatively new way of doing marketing. It is initially used by small companies and/or individuals allowing them to act like large companies. However, more and more large companies use Guerrilla marketing these days. The usage of Guerrilla management can bring advantages but can also increase risks. LÄS MER