Sökning: "Luxury companies"

Visar resultat 1 - 5 av 85 uppsatser innehållade orden Luxury companies.

  1. 1. ”Är det detta du menar? – Nej, det är det verkligen inte!” En analys av konsumenters missnöje vid möten med chatbots i kundtjänst

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Annie Bolmgren; Emma Axelsson; Julia Krusell; [2024]
    Nyckelord :Keywords: Chatbots; customer service; service quality; dissatisfaction; frustration; Technology and Engineering; Business and Economics;

    Sammanfattning : Chatbots are increasingly being adapted as substitutes to humans in customer service. As the level of adoption increases, it becomes more important to understand the phenomenon of robots replacing humans – a new chapter in the rising digital world. LÄS MER

  2. 2. Konsumentbeteende : Varför väljer svenska konsumenter plagierade lyxvaror istället för äkta

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Ozzy Babaeva; Simon Engström Ahlsson; [2024]
    Nyckelord :Counterfeit products; Plagiarized products; Luxury product; Luxury Goods; Plagiat produkter; Förfalskade produkter; Lyxvaror; Lyxvara produkter;

    Sammanfattning : Denna studie utforskar faktorer som påverkar Svenska konsumenters beslutsfattande vid konsumtion av plagiatprodukter. Förfalskade produkter är imitationer av populära märken som erbjuds till betydligt lägre priser än originalprodukterna. LÄS MER

  3. 3. The Art of Shielding Luxury Brands: Defensive Strategies for Success

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Carl Oscar Frithiof; Stefan Karlsson; Arvid Vesterberg; [2023]
    Nyckelord :Brand image; luxury brands; automotive industry; defensive; symbolism; Business and Economics;

    Sammanfattning : Abstract Title: The Art of Shielding Luxury Brands: Defensive Strategies for Success Seminar date: 2023-06-01 Course: FEKH29, Degree Project Undergraduate level, Business Administration, Undergraduate level, 15 University Credits Points (UPC) Authors: Arvid Vesterberg, Oscar Frithiof and Stefan Karlsson Advisor: Jon Bertilsson Key words: Brand image, luxury brands, automotive industry, defensive, symbolism Research question: What methods and strategies do companies with luxury brands in the automotive industry use to protect their brand image? Purpose: The aim of this paper is to examine more deeply how companies in the automotive industry with luxury brands work to protect their brand image. Furthermore, the survey also aims to examine how these companies deal with potential threats to the brand image, as well as to increase awareness of the importance of protecting the brand image. LÄS MER

  4. 4. Does Brand Personality Beat Sustainability Claims?

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Emilia Gottbrink-Müller; Jennifer Teurnberg; [2023]
    Nyckelord :Consumer preconceptions; Sustainability preconceptions; Brand image; Brand personality; Luxury;

    Sammanfattning : Sustainability has been an inevitable topic globally and its importance is not expected to decline in the near future. Lately, sustainable options have taken a bigger proportion of the market share within the fashion industry. LÄS MER

  5. 5. Konsten att skapa ett varumärke : En kvalitativ studie om hur skandinaviska modevarumärken inom premiumsegmentet arbetar med varumärkesbyggande

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Ana Ristic; Lina Jörnhammar; Tove Höög; [2023]
    Nyckelord :brand; branding; brand identity; product mix; premium brand; fashion industry; varumärke; varumärkesbyggande; premiumvarumärke; varumärkesidentitet; produktmix; modeindustrin;

    Sammanfattning : Den globala modeindustrin är idag en av de mest konkurrenskraftiga branscherna i världen där särskilt premiumsegmentet har haft stor tillväxt på senare tid. I takt med att det regelbundet tillkommer nya företag på marknaden är det svårt för företag att särskilja sig från sina konkurrenter. LÄS MER